Az amerikai hanglemezgyártók szövetségének (RIAA) legújabb felméréséből kiderült, hogy az amerikai piacon, az olyan szolgáltatások, mint az Apple Music vagy a Spotify, együttesen több, mint egymillió előfizetőt hozott hónapról hónapra az idei év első féléves adatai alapján.
Mint kiderült, a streamszolgáltatók a zeneipar bevételének 80 százalékát tették ki egymaguk, s egyre nagyobb szeletet tudhatnak maguknak a tényleges előfizetők. Ezen felül 18 százalékot tudhatnak magukénak a fizikai eladások, ami 5,4 milliárd dollárt jelent, valamint egyre nagyobb érdeklődés mutatkozik a bakelitek iránt, ugyanis az előző éves adatokhoz képest 13 százalékkal növekedtek.
Érdekesség a streamszolgáltatókkal kapcsolatosan, hogy a tényleges előfizetőkből származó bevétel 31 százalékkal nőtt, ami 3,3 milliárd dollárt jelentett pluszban. Amennyiben azon szolgáltatásokat nézzük, amelyek ingyenesen használhatóak, de reklámokkal vannak tele (Spotify és YouTube), az a szegmens is 25 százalékos éves növekedést mutat.
Sajnos az nem derült ki, hogy világszinten mi a helyzet, de feltehetően itt is nagyon érdekes dolgokat tudhattunk volna meg. Végül ne feledjétek, pont a napokban indult el az Apple Music webes felületének bétája, így ha lemaradtatok róla, érdemes kipróbálni.