Korábban beszámoltunk, hogy a svéd óriás, a Spotify antitröszt vizsgálatot indított az Apple ellen, ugyanis szerintük eléggé versenyellenes az, amit tanúsítanak. Most, hogy teltek a hetek, végre az Apple is kiállt magáért, s a CNET beszámolója alapján nem igazán nyereséges számukra, hogy a Spotify elérhető az App Store-ban.
Mint tudjuk, ha valamely szolgáltató előfizetésen alapuló (alkalmazáson belüli vásárlás) alkalmazása megjelenik az App Store-ban, akkor az előfizetés összegének a 30 százaléka az Apple-höz megy az első évben. Lényegében ez az, amit a Spotify fizetett meg anno. Aki viszont visszatérő előfizető, tehát a meglévő szerződését hosszabbítja, ott már csak 15 százalékot von le a kaliforniai vállalat. Igazából érthető az almások stratégiája, s ezt csinálja a Google egyaránt.
A Spotify még 2016-ban megszüntette azt a funkciót, hogy az új előfizetőik az iOS alkalmazáson belül fizessenek elő. Nyilván ezzel azt akarták kibekkelni, hogy ne kelljen egy-egy új előfizetés után azt a 30 százalékos jutalékot befizetniük. Ennek ellenére az előfizetők meghosszabbíthatják szerződésüket, de ezután csak 15 százalékot von le az Apple, s lényegében emiatt indíttattak antitröszt vizsgálatot a kaliforniaiak ellen.
A CNET beszámolója alapján az Apple nem adja olyan könnyen magát, ugyanis az Európai Bizottság részére fellebbeztek, s mint kiderült, a Spotify felhasználók 0,5 százaléka fizet elő úgy, hogy abból 15 százalék részesedésük legyen. Magyarán mondva nagyon kevesen hosszabbítják meg iOS-en, alkalmazáson belüli vásárlással a meglévő előfizetésüket, így az Apple számára mondhatni eleve csekély összeg folyik be.
Hogy mi lesz az ügy kimenetele, az még kérdéses, de az biztos, hogy az Apple adatai is magukért beszélnek, nem csak a Spotify-é.