A SensorTower csapata folyamatosan készít különféle felméréseket, hogy az adott időben hogyan teljesít a két legfőbb digitális áruház, az App Store és a Google Play. A csapat ezúttal arra volt kíváncsi, hogy 2018 folyamán hány olyan fejlesztő volt, kiknek sikerült elérniük az egymillió dolláros bevételt.
Az Apple platformján összesen 164 olyan kiadó volt, kik számára sikerült átlépni azt a bizonyos egymilliós küszöböt. Ez 13 százalékos növekedés az ezt megelőző éves adatokhoz képest, ugyanis 2017-ben 143-an mondhatták el ugyanezt magukról. Ha a Google Play-t vizsgáljuk, akkor ott kicsivel rosszabb a helyzet, ugyanis tavaly mindösszesen 88 kiadónak sikerült elérnie eme mérföldkövet, azonban ezen teljesítmény 20 százalékos pluszt mutat a 2017-es adatokhoz, mikor is csak 71 fejlesztő mondhatta el ugyanezt magáról.
A szakik legújabb felmérése kimutatta, hogy leginkább azoknak a legjövedelmezőbb a biznisz, kik alkalmazáson belüli vásárlásokkal pakolják tele programjaikat. Mi több, ha ezt kicsit tovább bontjuk, akkor ezen belül az előfizetésen alapuló szolgáltatások a legjobb aranytojást tojó tyúkok.
Az alábbi két diagramon szemmel látható a különbség az App Store és a Google Play között, hiszen ott kategóriákra bontva tekinthetjük meg, hogy mely platformon, mely kategóriába sorolható alkalmazásoknak sikerült elérniük az egymilliós bevételt.
Ahogyan látható, az almások áruházában csupán 33 százalékos megoszlást értek el a játékok, melyet második helyen, 12 százalékos megoszlással a különböző egészség és fitnesz appok tudhatnak maguknak, de ezen felül még az életmód, fotó és videó, illetve a közösségi appok is népszerűek voltak. A Google Play berkein belül pedig a játékok voltak a legjövedelmezőbbek, hiszen ott 65 százalékos volt az arány.
Figyelem! Kihagyhatatlan akcióval vár rád az iDoki! Ne maradj le róla, hisz ettől neked is leesik az állad!
Miért nem azt adjátok a cikk címének: az android felhasználók tudatosabban vásárolnak, mint az ios-esek