Nem titok, de az utóbbi években folyamatos fejlődésen esett át a zenepiac, köszönhetően a zenestreamingelő szolgáltatóknak. A Spotify immáron több, mint 10 éve piacon van, míg az Apple Music három évvel ezelőtt indult kalandos útjára. Ezúttal a CIRP elemezte ki a 2018-as év második negyedévének adatait a Spotify-jal kapcsolatosan.
Mint kiderült, az Egyesült Államokban a Spotify felhasználóinak 35 százaléka rendelkezik egy prémium tervvel/előfizetéssel. Ha tovább osztjuk ezen számokat, akkor a 35 százalékon belül 55 százalék rendelkezik egyedi ajánlattal, mint például egy családi előfizetéssel. Természetesen továbbra is nagy számban vannak azok, akik az ingyenes szolgáltatását használják a Spotify-nak. A második negyedéves adatok alapján a felhasználók 37 százaléka hagyatkozik az ingyenes, ám cserébe reklámokkal teli használatra.
További érdekességek:
- akik korábban az ingyenes verziót használták, azok 11 százaléka kezdte meg a prémium előfizetés próbaidőszakát
- a prémium előfizetők 74 százaléka fizetett továbbra is elő, miután lejárt a korábbi előfizetése
- a korábbi prémium előfizetők maradék 16 százaléka váltott az ingyenes verzióra, illetve hagyta ott a Spotify-t
A CIRP egyik alapítója, Mike Levin szerint nem elhanyagolandó az a bizonyos 16 százalékos arány. A szakember szerint az Egyesült Államokban legnagyobb az aránya, hogy a felhasználók visszamondják az előfizetését, s globálisan ez valamivel kisebb. Viszont ha a másik oldalról nézzük a dolgokat, akkor a hozzáértők szerint ezen 16 százalékért az olyan ismertebb szolgáltatók felelnek, mint az Apple Music.
Ha lemaradtatok volna az egyik korábbi hírünkről, akkor tudni érdemes, hogy Amerika szerte immáron nem a Spotify, hanem az Apple Music a legnagyobb zenestreamingelő szolgáltató.
Figyelem! Hasznos iPhone és Mac kiegészítőt keresel? Segítünk! Véletlenül betört a kijelződ? Ne csüggedj, ugyanis kihagyhatatlan kijelzőcsere akcióval vár az iDoki!