Most, hogy túl vagyunk a 2018-as év első felén, a Sensor Tower csapata egy új statisztikát adott ki, hogy milyenek voltak a globális alkalmazásletöltések és az abból generált bevételek. Komolyabb meglepetés ezúttal sem ért minket, ugyanis mint eddig mindig, úgy jelenleg is az App Store generált több bevételt.
Ha az összesített letöltéseket nézzük az első félévben, akkor elmondhatjuk, hogy a tavalyi közel 46 milliárdos számhoz képest idén 51 milliárdot produkáltak a felhasználók, ami 11,3 százalékos plusznak tudható be. Ha külön bontjuk a számokat, akkor az App Store-ban 15 milliárd letöltést generáltak az emberek, míg előző év ugyanezen időszakában 1,8 milliárddal kevesebbet. A Google Play áruház esetében is szép növekedésről beszélhetünk, hiszen ott 32,6 milliárdról 36-ra növekedtek a számok. Ha arányaiban vizsgáljuk a két áruházat, akkor elmondható, hogy az App Store-ban 13,1 százalékos volt a növekedési ráta, míg a droidosoknál 10,6 százalékos.
Ha a bevételekről beszélünk, akkor tudhatjuk, hogy eddig mindig az Apple platformja volt a jövedelmezőbb, annak ellenére, hogy ott kevesebb a tényleges letöltés. Ha az idei év első felének a bevételét nézzük, akkor a felhasználók összesen 34,4 milliárd dollárt költöttek el, ami 27,8 százalékkal több, mint az előző éves teljesítmény.
Ha az Apple számait nézzük, akkor ők a tavalyi 17,8 milliárdról 22,6 milliárdra növelték a bevételt, míg a Google 9,1-ről 11,8-ra. Az arányokat vizsgálva egyedül itt szerepelt jobban a Google, hiszen a korábbi időszakhoz képest 29,7 százalékkal teljesítették túl magukat, míg az almások 26,8 százalékkal.
Ha nagyon sarkítanánk, akkor elmondhatnánk, hogy az Apple közel harmad annyi letöltéssel majdnem kétszer annyi bevételt produkál, mint riválisa. Ha pedig azt nézzük, hogy az App Store Kínában is elérhető, a Google Play pedig nem, akkor bizony fölösleges ebből a szempontból egymáshoz hasonlítani a két platformot. Mindenesetre az alábbi számok tökéletesen reprezentálják, hogy globális szinten, ahol elérhetőek, ott hogyan teljesítettek.
Figyelem! Hasznos iPhone és Mac kiegészítőt keresel? Segítünk! Véletlenül betört a kijelződ? Ne csüggedj, ugyanis kihagyhatatlan kijelzőcsere akcióval vár az iDoki!
Ezt úgyis meg lehetne fogalmazni, hogy a Google olcsóbb, az Apple meg jobban lehúzza az emberek pénztárcáját.
Az árakat a fejlesztők fogják meghatározni, így azok nagyjából egyformák a két rendszeren.