Mióta Tim Cook és csapata kiadta az első Apple Watch-ot, azóta szokásuk titkon tartani a negyedéves pénzügyi beszámolóikból, hogy milyen eladásokat generált az okosórájuk. Sajnos így volt ez legutóbb is, hiszen a 2018 Q2-es pénzügyi negyedévben Tim csupán annyit mondott, hogy jelentősen növekedett a szegmens.
A Canalys csapata azonban előállt a legutóbbi felmérésével, ahol világszinten vizsgálták, hogy milyenek voltak az okosóra eladások. Nem okoz meglepetést, ha azt mondjuk, hogy az idei év első negyedévében szintén az Apple Watch volt a legnépszerűbb, hiszen 3,8 milliót sikerült eladniuk a kaliforniaiaknak. A Xiaomi sorosan felzárkózott a második helyre, mivel ők 3,7 milliót értékesítettek. Előző évhez képest 35 százalékkal nőtt az okosórák piaca, így a most vizsgált időszakban 20,5 millió kiegészítőt adtak el a gyártók.
Érdemes megjegyezni, hogy az alábbi felmérésben nem csak az okosórák, hanem az egyéb fitneszpántok és kiegészítők egyaránt szerepelnek. Ebből kiindulva nem csoda a Xiaomi sikere, hiszen a legnépszerűbb terméküket, a Mi Band-et 27 dollárért árulják Amerikában. Ha csak az okosórákat néznénk, akkor nyilván kisebb lenne az arány, de a 3,7 milliót nem osztották fel bővebben az elemzők. Az alábbi diagramról remekül leolvasható, hogy a 20,5 millió kiegészítő 43 százaléka volt ténylegesen okosóra, míg ez az arány a piaci bevétel 80 százalékára volt elegendő.
Természetesen a Canalys elemzői egyaránt rámutattak, hogy az LTE képes Apple Watch igen népszerű. Világszinten nézve az összes eladott LTE képes okosóra 59 százalékát tették ki az almások. Nyilván lehetne nagyobb is a részesedés, azonban nem árt tudni, hogy több országban nem elérhetőek még el a cellularos okosórák, mint köztük nálunk, Magyarországon.
Úgy tűnik továbbra is jól megy a szekere az almásoknak, s most már csak arra leszünk kíváncsiak, hogy milyen újdonsággal rukkolnak elő a negyedik generációs órák kapcsán.
Figyelem! Betört a kijelződ? Ne feledd, kihagyhatatlan kijelzőcsere akcióval vár az iDoki!