Pörög a HomePod biznisz, de koránt sem úgy, ahogyan az Apple várta

HusztiD 2018.05.23. 09:55 HomePod, Kiemelt hírek 0 db 128

Apple Home Pod (Review)

Míg az iPhone X eladások pörögnek, addig ugyanez nem mondható el az Apple első okoshangszórójáról, a HomePod-ról. Legalábbis ezt támasztja alá a Strategy Analytics legutóbbi felmérése, melyben az idei év első negyedéves adatai tekinthetőek meg.

Mint tudjuk, az almások csak a negyedév közepén dobták piacra a HomePod-ot, s azt is csak egyelőre három országban lehet kapni, így kisebb hátrányból indulnak a riválisaikhoz képest. Ennek ellenére az Apple volt a negyedik legnagyobb okoshangszóró gyártó, hiszen 600 ezer készüléket sikerült értékesíteniük, amivel a piaci megoszlások 6 százalékát tudhatják maguknak.

Nem meglepetés, ha azt mondjuk, hogy az Amazon készülékei a legnépszerűbbek, ugyanis abból 4 milliót adtak el, amit a Google követ 2,4 millióval. Ezen két gyártó piaci megoszlása 43,6 és 26,5 százalékra tehetőek. Harmadik hely talán kicsit meglepetésszerű, de ott az Alibaba diadalmaskodott 700 ezer eladott hangszóróval.

ABF95BB2-57F5-4DAF-AE41-818EC46B6A75-780x372

Érdemes egyébként a piaci összesítéseket egyaránt megnézni. Előző év első negyedévében a gyártók csupán 2,4 millió okoshangszórót passzoltak el világszerte, míg most, egy évvel később 9,2 milliót. Ezen felül kicsit csökkent az Amazon, míg a Google megoszlásai nőttek. Igazából érdemes lesz kivárni a következő negyedéveket, hiszen ott remélhetően már nagyobb szeletet tudhat majd magának az Apple.

Ha pedig egy évvel hamarabb dobja piacra hangszóróját az Apple, akkor a számok alapján most ők lennének a második legnagyobb gyártó.

Figyelem! Tavasz alkalmával brutális akcióval vár az iDoki, illetve a megfelelő kiegészítőkről se feledkezz meg!

Tetszett a bejegyzés? Lájkold, csiripeld, oszd meg!

A szerző

Szólj hozzá Te is!