Míg az iPhone X eladások pörögnek, addig ugyanez nem mondható el az Apple első okoshangszórójáról, a HomePod-ról. Legalábbis ezt támasztja alá a Strategy Analytics legutóbbi felmérése, melyben az idei év első negyedéves adatai tekinthetőek meg.
Mint tudjuk, az almások csak a negyedév közepén dobták piacra a HomePod-ot, s azt is csak egyelőre három országban lehet kapni, így kisebb hátrányból indulnak a riválisaikhoz képest. Ennek ellenére az Apple volt a negyedik legnagyobb okoshangszóró gyártó, hiszen 600 ezer készüléket sikerült értékesíteniük, amivel a piaci megoszlások 6 százalékát tudhatják maguknak.
Nem meglepetés, ha azt mondjuk, hogy az Amazon készülékei a legnépszerűbbek, ugyanis abból 4 milliót adtak el, amit a Google követ 2,4 millióval. Ezen két gyártó piaci megoszlása 43,6 és 26,5 százalékra tehetőek. Harmadik hely talán kicsit meglepetésszerű, de ott az Alibaba diadalmaskodott 700 ezer eladott hangszóróval.
Érdemes egyébként a piaci összesítéseket egyaránt megnézni. Előző év első negyedévében a gyártók csupán 2,4 millió okoshangszórót passzoltak el világszerte, míg most, egy évvel később 9,2 milliót. Ezen felül kicsit csökkent az Amazon, míg a Google megoszlásai nőttek. Igazából érdemes lesz kivárni a következő negyedéveket, hiszen ott remélhetően már nagyobb szeletet tudhat majd magának az Apple.
Ha pedig egy évvel hamarabb dobja piacra hangszóróját az Apple, akkor a számok alapján most ők lennének a második legnagyobb gyártó.
Figyelem! Tavasz alkalmával brutális akcióval vár az iDoki, illetve a megfelelő kiegészítőkről se feledkezz meg!