Emlékeztek még arra a korszakra, mikor még a letöltött és az iTunes-szon megvásárolt zenék uralták a piacot? Az utóbbi években igencsak átalakult a zeneipar, hiszen a felhasználók egyre jobban szoknak rá az úgynevezett zenestreamingelésre.
Ezúttal a Nielsen állt elő egy rövidke felméréssel, melyben az amerikai felhasználók szokásait vizsgálták. Az idei év első felében 184,3 milliárd alkalommal streameltek egy-egy zenét az emberek. Ez 62,4 százalékos plusznak számít az előző év ugyanezen időszakához képest. És ebből minden szolgáltató kivette a szerepét az Apple Music-tól kezdve a Spotify-on át.
Sajnos nem bontották le gyártók szerint, hogy melyiküknél mennyi streamelés történt, azonban egészen meglepőnek számítanak ezen adatok. Továbbá kiderült, hogy egy-egy nagyobb esemény után drasztikusan megnő az adott előadók népszerűsége. Például legutóbb a Super Bowl-on aratott nagy sikert Lady Gaga, aki mellett még Drake-nek szintén sikerült idén 1,8 milliárd streamelést elérnie.
Mondjuk ennél már csak az lenne érdekesebb, ha világszinvonalon vizsgálnák a szokásokat, de sajnos erre nem került sor.