Az almások már megszokhatták, hogy mindig van valami, ami miatt perlik őket. Ezúttal a FaceTime miatt vádolják a vállalatot, hiszen a sértett fél szerint az Apple arra kényszerítette anno a felhasználóit, hogy iOS 6-ról iOS 7-re váltsanak, mivel a két rendszer között használhatatlan volt a videóhívás az iPhone 4 és 4s készülékeken.
Mindenek előtt tudni érdemes, hogy korábban két technológiával működött egy FaceTime hívás. Egyik a jól ismert standard, a peer-to-peer megoldás volt, míg a másik az úgynevezett relé módszer. Ez utóbbi abban különbözött, hogy harmadik fél szerverei által bonyolították le a videóhívásokat. Egyik ilyen partnere az Akami volt az Apple-nek, akik nagyjából a FaceTime hívások 5-10 százalékáért voltak felelősek.
Az iOS 7 megjelenésével pedig csak peer-to-peer megoldást használtak, amivel lényegében arra kényszerítették a felhasználókat, hogy frissítsenek iOS 7-re, mivel a két eljárás nem volt egymással kompatibilis – legalábbis emiatt megy most a vádaskodás. Korábban az Apple szépen visszamondta a szerződését az Akamival, a korábbi iPhone tulajoknak pedig kellemetlenséget okozott a szolgáltatással. Az iPhone 4 és 4s telefonokon egyszerűen káosz volt az iOS 7, ugyanis nem csak lassú volt, hanem a FaceTime hívások rendre megszakadtak, vagy belassultak.
Valaki azert vette anno az iP 4/4s-t hogy facetime-oljon? Ez csak egy lehetseges funkcio. Ami vagy mukodik vagy nem. Nem olyan mint a porszivo aminek a szennyezodes eltavolitasa a dolga es ha ezt nem tudja akkor reklamalunk. Ez jutott eszembe errol: “Atyám, bocsáss meg nekik, nem tudják mit cselekszenek.”
Anno az android és win10 oprendszeres telefonjaim meg rendszeresen nem csöngtek ki amikor hívtak, arra pedig számítottam, hogy csöngeni fog! Na most melyik okoz nagyobb bajt a felhasználónak? Ha tudni lehetett, hogy nem működik vagy ha működnie kéne de nem teszi? Kit is kéne beperelni?