Az angol Business Insider a hétvége folyamán egy nagyon érdekes cikket közölt le, amelyben egy – identitását titkolni kívánó – Apple Store alkalmazott osztott meg nagyon érdekfeszítő dolgokat. Elöljáróban érdemes tudni, hogy amikor valaki az Apple-höz megy dolgozni, akkor egy olyan szerződést kell aláírniuk, amelybe többek között bele van foglalva, hogy nem beszélhetnek publikusan a munkájukról, nem rakhatják azt ki a közösségi oldalakra, illetve már azért is különféle szankciók járnak, ha egy szelfit csinálnak, miközben rajtuk van az ikonikus kék almás póló.
Mindezek ellenére főhősünk mégis nyilatkozott, aki többek között azért is kérte neve elhallgatását, hogy véletlenül se indítson jogi eljárást emiatt az Apple. Mint kiderült, a kaliforniai vállalat az angliai üzleteiben 8 fontos órabért kínál, ami nagyjából 3300 magyar forintra jön ki. A dolgozó elmondása szerint ezen felül semmi másban nem részesülnek, tehát azért sem jár bónusz, ha valamilyen értékesebb terméket adnak el. Sőt, ha valamelyik alkalmazottnak sikerült valamilyen üzleti partnert kifognia, aki több terméket vásárol, vagy esetleg valamilyen szerződésben vannak vele, akkor sem kapnak semmiféle pluszt.
Elvileg Angliában nem olyan fényes a helyzet, hiszen az almás vállalat belső csatornáin keresztül nem hirdeti meg az állásokat – elvileg ez azért kényes, mert aki részmunkaidőből teljesbe szeretne váltani, annak szinte lehetetlen. Egy üzletben nagyjából 5-8 menedzser van, ám ezek közül csupán egy dolgozott előtte az Apple-nél, míg a többit olyan vállalatoktól igazoltak át, mint a Dixons vagy a HMV. A “Lead and Learn” programmal képzik a dolgozókat, ám akik már 5-6 éve vannak a vállalatnál sem képesek menedzseri pozícióba lépni, mivel legfeljebb hozzáértő avagy specialista minősítést kaphatanak.
Ami pedig tovább rombolja az alkalmazottak hangulatát, az az elégedetlen vásárló. Elvileg az eladók folyamatosan kapnak halálos fenyegetéseket azoktól a vásárlóktól, akik valamiért elégedetlenek az Apple termékeivel vagy szolgáltatásaival. Elvileg az ilyen esetekért sem kapnak semmiféle pénzbeli kártérítést az alkalmazottak.
De hogy ne csak a rosszról beszéljünk, az alkalmazott elmondta a Business Insider-nek, hogy egy csomó jó dolog van, amiért érdemes egy Apple Store-ban dolgozni. Például minden termék árából jelentős kedvezményt kapnak – sajnos nem osztotta meg, hogy pontosan milyen mértékűt -, ugyanakkor az Apple részvényeket 15 százalékkal vásárolhatják meg, illetve alkalomadtán lehetőségük van találkozni Tim Cookkal.
A Business Insider egyébként felkereste az Apple-t az interjú kapcsán, de szokás szerint nem reagáltak semmit sem.
Nem is értem, h ezen mit kell meglepődni. Sőt szerintem az Apple-nél sem az, ugyanaz a trash van ott is, mint máshol…
Igen ezek igazságos dolgok a tucat felső vezeto többet keres mint a világ összes app Store alkalmazottja…
Mar nem azért, de ha csak havi 20 napot számolunk napi 8 órában, az meg mindig 528.000 Ft. És csak egy alkalmazott. Persze másik az árak, de ha csak egy sima eladót veszünk alapon, így is szerintem reális a fizetés.
Igen Patrik. De ez a brutto havibér, persze elég mindenre, a cikk arról szólna, hogy az Apple mindenhol a minimár bèr felett fizet kicsivel, de átlag feletti árakkal dolgozik.
Én a problémát nem érten. Miért kellene több fizetés vagy bónusz ha több terméket ad el egy alkalmazott. Csak a munkáját végzi azt amire fel vették. Az a dolga, hogy eladja a termékeket. Az a dolgozó aki nem produkál jó számokat az sem kap kevesebb fizetést.
Szerintem nem kell forintositani a bert. 168 ora egy honapban es 8/oraval szamolva is csak 1344 font, ami edes keves a kinti megelheteshez viszonyitva. 500-800 font egy lyuk. Es a rezsi meg a kaja sem keves.
pl. az USA-ban közel sem keres egy irodista annyit mint egy szakmunkás. ez csak itt Magyarországon van másképen. ezen nem akadnának fel az USA-ban.