Az előrejelzések alapján az Apple az idei év első negyedévében csupán 9,8 millió iPad-et fog leszállítani globálisan. Legalábbis a tajvani DigiTimes Research csapata erre a következtetésre jutott. Ha némileg helyes lesz a számításuk, akkor elöljáróban annyi elmondható, hogy a második generációs iPad 2011-es debütálása óta nem volt ilyen kis mértékű eladás.
Ez a 9,8 millió darab egyébként 39,1 százalékos negyedéves csökkenést eredményez, ami éves szinten 20 százalékos visszaesést fog tükrözni. Például a legutolsó negyedévben, tehát a tavaly októbertől decemberig tartó időszakban az Apple 16,1 millió tabletet szállított le, míg azt megelőzően egy évben még 21-et.
Az Apple eladásai eddig 6 alkalommal voltak 10 millió alatt egy negyedévben, de ilyenre legutóbb 2011. júniusában volt példa. Ahogyan a fenti táblázaton látszik, az első két évben megindultak az iPad eladások, azonban 2014-től már folyamatos csökkenés tapasztalható a piacon. Sőt, 2014-től 2015-re a globális tabletpiac 10,1 százalékkal csökkent, amit nem csak az Apple, hanem a többi gyártó egyaránt megérzett.
A legutóbbi szóbeszédek szerint március 15-én Tim-ék bemutatják az iPad Air 3-at az iPhone 5se mellett. Elvileg az új 9,7 táblagép sokban hasonlít majd az iPad Próra, így ha kellő újdonságot rejt magában, akkor talán sokaknak megérheti a csere.
Az iPad pro kicsinyített változata esetleg szinten tarja ezt a mennyiséget de, hogy növelni nem fogja az tuti…
Több ezerszer leírták már, hogy az emberek nem cserélik az ipadet olyan gyakran mint az iPhone -t.., / 3-4-5 évente / és váljunk be, hogy 1-2 évente nem is kell.. / szerintem / , én megtettem 2 évre de nagy marhaság volt.
Itt akkor lesz nagy emelkedés ha valami egetverő újdonsággal állnának elő / olyanra gondolok mint amikor bemutatták ez első iPadet/ ami mostanság nem lesz.., vagy nem csak ios futna az iPadeken.., na akkor 2 év alatt lecserélnék az összes régi készüléket.