Az Apple-nél erősen fókuszálnak a kínai fogyasztók ízlésére, mikor új termékeiket tervezik, beleértve a termékek színét is, derült ki egy Tim Cook, vezérigazgatóval készített interjúból.
A CEO az iPhone 6 arany kivitelét említette példaként a Bloomberg BusinessWeekben, mivel ez egy kifejezetten népszerű színnek számít a kínai régióban. Arról nem beszélt, hogyan lehetne még módosítani a termékeket, hogy minél jobban a kínai piaci ízlésre igazítsák, amely az elmúlt negyedévben a cég bevételeinek 29%-áról gondoskodott.
Cook nyilatkozatait eredetileg a múlt hónapban megtett kínai körútján tette, amikor meglátogatta az Apple legnagyobb üzletét is Hangzhouban, illetve jónéhány helyi iskolát is, ahol az oktatás jelentőségéről beszélt és elmondta, örül hogy azt látja, hogy a diákok szívesen tanulnak.
Az interjú során azt is elárulta, hogy több mint 180 próba programon dolgoznak a helyi iskolákban, köztük olyanokon, mint a zeneszerzés oktatása a GarageBand segítségével, vagy hallássérült gyerekeknek segítenek a telefon használatában. 2015 végére úgy remélik a vállalatnál, hogy a programok száma másfélszeresére nőhet – mondta Tim Cook. Továbbá a cél az lenne, hogy változtassanak a hagyományos oktatási modellen, illetve hogy a segítsék a diákokat abban, hogy hozzájárulhassanak a társadalom fejlődéséhez.
Még májusban a KGI elemzője, Ming-Chi Kuo azt állította, hogy az Apple következő generációs okostelefonja rózsaarany verzióban is elérhető lesz, illeszkedve a hasonló színű Apple Watch Editionnel. Természetesen az iPhone esetében ez csak színében jelentene aranyt, nem anyagában, ellentétben a Watch-csal, ami 10000 dollárnál kezdődik, mivel ez be nem látható magasságokba repítené a telefon árát. Emellett várhatóan a már létező arany verzió is – szintén csak színében és nem anyagában – sokkal jobban hasonlít majd a Watch Edition ugyanilyen kivitelének árnyalatára.