A fejlesztők az iOS 9-es applikációkkal hozzáférhetnek egy API-hoz, amivel képesek blokkolni a Safariban a tracking cookie-kat, a képes illetve pop-up hirdetéseket a Safariban és ami valószínűleg az Apple által szankcionált új hirdetésblokkolók alapjait adhatja.
Ez pedig azért is fontos, mert így a fejlesztők készíthetnek olyan app kiterjesztéseket, amik egy JSON fájlt küldenek meg a Safarinak, ami figyeli a bejövő webes tartalmakat anélkül, hogy a böngészési előzmények eljutnának a kiterjesztéshez és nyilván annak készitőihez. Az Xcode újabb verziói már tartalmaznak is sablont az ilyen kiegészítések készítéséhez, így a készítőknek már csak a triggereket és az általuk kiváltott szankciókat kell beállítaniuk. Az iOS 9 fejlesztői bétájában, a beállításokban a Safari menüjében kiválasztható, hogy engedélyezzük vagy épp tiltjuk az egyedi tartalomblokkolók működését.
Ezzel a változtatással pedig számos felhasználó nyerhetnek meg a Safari számára, szülőket, adatvédelmi aktivistákat vagy olyanokat, akik csak tehermentesíteni akarják a böngészőt, viszont borsot törnek azon hirdetők orra alá, akik kifejezetten a telefonos bevételekre támaszkodtak. Mivel azonban a szűrő csak a Safarira van hatással, íalószínűleg nem zavarja majd az alkalmazásokba integrált hirdetési rendszereket, például az Apple saját iAd-jét. Hasonló megoldás elérhető lesz az OS X EI Capitan operációs rendszerben is – mindkét operációs rendszer ősszel rajtol.
Van pár elgépelt szó!