Három és fél éve, hogy Jim Balsillie átadta az irányítást a mostani vezetésnek és most egy nyilvános interjúban elismerte nyilvánosan azt, amit már mindenki tudott eddig is: az iPhone megjelenése már az elejétől fogva pusztító hatással volt az okostelefonjaik eladásaira.
Az Associated Press tudósítása szerint Balsillie ezt a “Losing the Signal – The Spectacular Rise and Fall of BlackBerry” c. könyv szerzőivel szervezett író-olvasó találkozón mondta el a nyilvánosságnak, ami ráadásul 2012-es távozása óta első publikus nyilatkozata. Azt mondta, hogy tudta, hogy a cég nem versenyképes, miután az iPhone megjelent 2007-ben, és miután látta, hogy a borzalmasan nagyot bukó és katasztrofálisra sikerült érintőkijelzős készülékük, a Storm közel összes példányát visszaküldték.
Balsillie szerint a BlackBerry Storm rajtja egy elsietett válasz volt az Apple iPhone-jára. “Túlságosan erőlködtünk. A touchscreen, a klikkelhető kijelző és az új alkalmazások rohanó fejlesztés eredményei voltak, hihetetlen rövid idő alatt készültek el és az egész visszafelé sült el. Onnantól tudtam, hogy a felső kategóriában egyszerűen nem vagyunk versenyképesek.” Azt is elmondta, hogy azért hozták ki az egykoron népszerű BlackBerry Messengert iOS-re és Androidra, mert akkor már régen a szolgáltatásokból jött a bevételeik nagy része, nem a hardverrészlegtől.
A RIM azóta újrabrandelte a céget és kihozta a BBM üzenetküldő alkalmazást a két legnagyobb mobilplatformra – történt ez két évvel Balsillie távozása után. A szolgáltatás mindazonáltal azóta sem nagy siker, mivel a Facebook Messengere és WhatsAppja, az Apple iMessage-e, a Google Hangouts-a csak a jéghegy csúcsa és ekkora mezőnyben egyszerűen semmi esélyük kitűnni. A BlackBerry továbbra is egy okostelefon- és szolgáltatáspiaci niche és majdnem biztos, hogy soha többé nem lesz piacvezető.