Az egyik legizgalmasabb feature, amely az Apple Watch bemutatásával debütált, a Taptic Engine – egy technológia, ami kattintások, érintések szimulálásával lenyűgöző felhasználói élményt teremt.
A Taptic Engine alapvetően egy tapintható felhasználói felület technológia, amit a digitális-fizikai szakadék áthidalására terveztek. Vibrációs motorok segítségével – az Apple esetében a fent látható lineáris működtetővel – az olyan eszközök, mint az Apple Watch, képesek visszaadni az ismert fizikai érintés és mozgás impulzusát, vagy épp egy teljesen új tapintási élményt. A megfelelő hatáshoz a beépített hangszórók által kialakított hangzás is hozzátartozik.
Az Apple Watch esetében, a technológiát az értesítések és audio riasztások megerősítésére használták, összességében egy teljesen új felhasználói élményt kreálva. A szöveges vibrációs feedback által az Apple képes lemásolni a kopogást, szívdobogást, rázkódást, stb. Bár a hatás a digitális koronával kombinálva a leglátványosabb, a technika iOS eszközökre való alkalmazásával, eddig soha nem tapasztalt felhasználói élmény születne. Képzeljük csak el, hogy ugyanezt a technológiát nagyobb képernyőn is alkalmazzák!
A játékfejlesztők szintén egy még intenzívebb felhasználói élmény átadására törekednek, A Taptic Engine az iPhone és iPad eszközökben azonos funkciót töltene be, emellett egy diszkrét, pontos feedbackkel is szolgálna. Hamar felröppent a szóbeszéd arról, hogy a technológiát az új iPhone-ba is integrálják majd – ennek pontos kivitelezésével kapcsolatban egyelőre csak találgatások születtek. Mindenesetre a Taptic Engine technológia hozzáadásával az Apple még tovább növelheti már most is igen félelmetes UI és UX feature arzenálját és kibővítené az Apple Watch által kínált felhasználói élményt.