Az Apple csütörtökön cáfolta azt az állítást, hogy szoftverproblémák arra kényszerítenék őket, hogy kitolják a HomeKit nevű dolgok internete kezdeményezés rajtját, mondván a kompatibilis eszközök a várakozásoknak megfelelően júniusban útjukra indulhatnak.
A Fortune is beszámolt róla, hogy a kulcsfontosságú szoftverelemek komoly hibái miatt késhet a HomeKit, azonban ezt az Apple sem hagyta szó nélkül. “A HomeKit-program csak néhány hónapja elérhető és már több tucat partnerünk van, akik vállalták, hogy piacra viszik a platform kiegészítőit, és már nagyon várjuk az első darabokat a jövő hónapban” – mondta Trudy Muller, az Apple szóvivője.
A HomeKitet az egyik ígéretes, jövőbeli iOS termékként leplezték le tavaly az Apple Worldwide Developer konferenciáján. Ennek segítségével az iPhone, iPad és iPod Touch tulajdonosoknak lehetőségük van a kompatibilis háztartási berendezések és eszközök (pl. villanykapcsolók vagy a termosztátok) csatlakoztatására, irányítására és ellenőrzésére. A HomeKit előjegyzéseket pedig már tavaly novemberben megkezdték. Az Apple szigorú minőségbiztosítási előírásaival együtt, az ügyfelek egyedi funkciókra számíthatnak. Olyanokra, mint az intelligens hangvezérlés Sirin keresztül.