Az Apple megerősítette a pozícióját a Google-el szemben a mobil applikációs piacon 2015 első negyedévében, melyet leginkább a kínai piac hatalmas növekedése eredményezett, ahol már több appot töltenek le, mint az USA-ban, állapította meg az App Annie elemző cég.
Az adatok alapján a Google letöltési számok tekintetében 70 százalékot ver az iOS platformra letöltését mintegy 70 százalékos aránnyal, ami 10 százalékos növekedés a 2014 harmadik negyedéves eredményekhez képest. Ezt a teljesítményt elsősorban a fejlődő mexikói, brazil, török és indonéz piacnak köszönhette.
Ugyanakkor az app bevételek világszerte fordított arányt mutattak, ugyanis az App Store bevételek 70 százalékkal több bevételt hoztak, mint a Google Play ugyanebben az időszakban – még kevesebb letöltés mellett is. Ez itt is 10 százalékos növekedést jelent a korábbi időszakhoz képest.
Az App Annie Kínát reményt keltő pontnak nevezte az Apple életében, a letöltések pedig jól tükrözték az iPhone piaci részesedésének növekedését az országban, de a cég megjegyezte, hogy a letöltési arányok összességében a Google Play-nek kedveznek. “Az Apple nagyobb iPhone 6 és iPhone 6 Plus készülékei rendkívül népszerűnek bizonyultak Kínában, ahol a fogyasztók előnyben részesítik a nagyobb képernyős okostelefonokat” – hangoztatja az App Annie elemző cég. Februárra az Apple a kínai okostelefonpiac 27,6%-át hódította meg.
Az adatok összhangban vannak az applikációs piac elmúlt néhány éves tendenciájával. Az Android letöltések háttérbe szorították az iOS-t, nagyrészt azért, mert a platform minden telefon és tabletgyártó cég számára adaptálható, függetlenül attól, hogy alsó- vagy csúcskategóriás készülékről van szó. Az iOS ennek ellenére stabilan hozza a várt bevételeket, ami a fejlesztők elsődleges célja – ezen a téren mindig is az Apple platformja vezetett.