Bár az Apple vezérigazgatója, Tim Cook szerint az Apple Pay “fantasztikusan indult”, mégis a héten napvilágot látott felmérés alapján a felhasználók kétharmada szembesült már problémákkal az üzletekben.
A felmérésben 3000 embert vizsgáltak, és e szerint 66%-a az iPhone 6 és iPhone 6 Plus felhasználóknak – mivel egyelőre csak ők használhatják az Apple Pay szolgáltatást az Apple Watch április 24-ei megjelenéséig – iratkozott fel a szolgáltatásra. A csoport csaknem fele számolt be arról, hogy ellátogattak már Apple Pay elfogadóhelyre, és ott szembesültek azzal, hogy nem működött az új fizetős szolgáltatás, legalábbis akkor éppen.
A problémákkal szembesülő csoport 48%-a nyilatkozta, hogy túl hosszadalmas volt a tranzakció, míg 42% szerint az adott pénztáros nem is ismerte az új technológiát. Egyes vásárlók arra is panaszkodtak, hogy a fizetési folyamat szabálytalanul zajlott, vagy akár kétszer is lefutott a tranzakció. A kereskedelmi problémák nagy része abból adódhat, hogy a terminálokat korszerűsíteni kell az NFC chippekkel futó eszközök működéséhez – amivel az iPhone is fut – mely igen költséges is lehet.
Bár az amerikai kiskereskedőknek októberre mindenképp frissítenie kell a terminálokat az EMV chip technológia használatához (a hitel és betéti kártyák elfogadásához), de csak a harmaduk tette ezt meg már 2014 végére, és jelentés előrevetítése alapján csak a kiskereskedelmi elfogadóhelyek fele fogja befejezni az átalakítást 2015 végéig. Remélhetőleg a problémák minél hamarabb megoldódnak, hogy ne kelljen a súlyos, kártyákkal teli pénztárcákkal bajlódni. Ha odaát ilyen lassan halad az adoptáció, el lehet képzelni itthon mennyi időbe telne.