A Made for iPhone program először a 2005-ös MacWorld expón rajtolt el, akkor még Made for iPod néven. E licenszprogram célja, hogy szoftverek és hardverperifériák fejlesztőinek támogatást nyújtson. A cégeknek, akik szeretnének csatlakozni, bizonyos certifikációs teszteken kell átesniük, hogy kirakhassák a csomagolásra az MFi-logót. Ahogy a HomeKit-et bejelentették, nyilvánvaló volt, hogy itt is lesz hasonló kezdeményezés, amihez máris számos okosotthonokba való készülékeket tervező és forgalmazó cég szeretne csatlakozni. Ez azonban a hírek szerint novemberig nem kezdődhet meg.
Az Apple MFi programjaihoz egy Broadcom nevű cég szállítja az authentikációs chipeket. Ez a vállalat azonban jelenleg még nem fejezte be ezen processzorok szoftverének kódját, s az sem világos egyelőre, hogy hogyan lehet megvalósítani a visszamenőleges kompatibilitást – legalábbis a Re/Code értesülései szerint. A Broadcom elvileg csak októberben kapta meg a specifikációkat Cupertinotól. Azt is csipogják a madarak, hogy némileg szokatlan módon az Apple viszonylag keveset szakít a HomeKit MFi programjából, ami éles ellentétben áll az eddigi hasonló próbálkozások gyakorlatával. A legtöbb pénzbe az AirPlay kompatibilitás certifikálása került, ott közel 20 dollár járt eladott készülékenként az Apple-nek. Tavaly viszont 4 dollárra csökkentették a Lightning csatlakozós eszközök után járó összeget.
Arról, hogy a HomeKit-certifikáció mennyibe kerül, egyelőre nincsen információ. Annyit azonban tudni vélnek a szakértők, hogy az AirPlayhez hasonlóan itt is nagyon határozott képe van az Apple-nek arról, hogy hogyan is néz ki a tökéletes júzer experience, és mivel sok esetben biztonsági vonzatai is lesznek a dolgoknak, az Apple várhatóan még a szokásosnál is komolyabb feltételrendszert pakolhat majd le a csatlakozni kívánó gyártók asztalára. Kiváncsian várjuk az eredményt.
20 USD??? Te jo eg!!!