A jelenleg is zajló CES-en is izzik a levegő a fitneszkarkötők és okosórák körül, s most újabb felmérést is végeztek ezen termékek célcsoportjait firtatva. Azt vizsgálták, hogy különböző funkciókörű viselhetőket milyen típusú júzerek vásárolnak. Az NPD Connected Intelligence vizsgálódásából kiderül, hogy jelenleg 10-ből 1 amerikai felnőtt rendelkezik fitneszkarkötővel. Az okosórák penetrációja jóval kisebb, mindössze két százalékos, ami azt jelenti, hogy ötven felnőttre jut egy. A FitBit és a Jawbone termékei és a hasonszörű fitness trackerek nem csak népszerűbbek, de sokrétűbb a vásárlóközönségük is.
A fitneszkarkötők vásárlói jellemzően idősebbek és jobb anyagi helyzetűek, mint okosórák társaik, s az NPD szerint a trackertulajdonosok több, mint harmada (36 százaléka egészen pontosan) 35 és 54 év közötti és e szeletke több, mint fele (54 százaléka) nő. A második legnagyobb réteg az 55+-osoké. Ezzel kontrasztban az okosórát birtoklók 69 százaléka 18 és 34 év közötti. A teljes tulajdonosi kör túlnyomó része, 71 százaléka pedig férfi a tengerentúlon. Ami az anyagiakat illeti a karkötő-tulajok 41 százaléka több, mint 100 ezer dollárt keres évente, míg az okosóra-tulajok 48 százaléka kevesebb, mint 45 ezret. A minta egyébként 5000 fős volt.
Az NPD szerint nincs “átlagos vevő” a viselhetők piacán, de a két alszegmens vásárlóközönsége alapjaiban különbözik. Bár az idei évben inkább az órák terén vár nagy robbanást szinte minden elemző, abban is mindenki egyetért, hogy a karkötők számára is marad piac méretűk, akksiidejük és specifikusabb felhasználási területeik révén, ami ellentétben az okosórákkal nem próbál meg kielégíteni mindenkit egyszerre. Ennek fényében kiváncsian várjuk az Apple Watch fogadtatását.