Korábban már megtudhattuk, hogy az Apple Pay az októberi debütálása után nem olyan sokkal eléggé népszerű lett. Azóta folyamatosan jöttek a hírek, hiszen egyre tovább és tovább bővült az Apple fizetési eljárása. Egyre több bankban és üzletben vált elérhető az elmúlt hetek folyamán, mióta hivatalosan bejelentették. Ezúttal viszont egy újabb felmérés látott napvilágot az ITG jóvoltából, amelyből kiderült, hogy novemberben szintén nem volt nem volt oka panaszkodni az Apple-nek.
Az ITG száraz adatai kimutatták, hogy a digitális vásárlások egy százalékáért az Apple volt felelős az előző hónap folyamán. Az Apple Pay új felhasználóinak a 60 százaléka használta ugyanebben a hónapban többször is az almások szolgáltatását, míg a PayPal csupán huszat tudhat magának. Megtudhattuk azt is, hogy az Apple szolgáltatását a felhasználók hetente 1,4 alkalommal használták, egy adott üzletben, ahol már fizettek vele, ott az emberek 66 százaléka tért vissza az Apple Pay fizetőeszközhöz.
Készült egy rövid toplista is, amelyben azok az üzletláncok kaptak szerepet, ahol a legtöbbet használták az Apple Pay-t. A legtöbbet a Whole Foodsnál használták az almások szolgáltatását, hiszen itt minden ötödik tranzakciót könyvelhetett el magának az Apple Pay. Ez a 20 százalékos részesedés arra volt elegendő, hogy az összes Apple Pay tranzakció összegének a 28 százalékát hagyják az üzletláncnál az emberek. Második helyen a Walgreens van 19 és 12 százalékkal, harmadikon a McDonald’s 11 és 3 százalékkal, majd a Panera Bread és a Subway is helyet kapott az elsők között.
Ahogy az eddigi felmérésekből láthatjuk, az emberek leginkább a kisebb értékű termékek vásárlására fordítják az Apple Pay-t. Ezen belül is az élelmiszerek kaptak jelentősebb szeletet a tortából. Vélhetően a decemberi időszakról is kapunk majd január folyamán egy újabb felmérést, amelyet talán már sokkal érdekesebb lesz megnézni, hiszen a Karácsonyi időszak miatt vélhetően sokkal többen használnak egyéb, drágább javak beszerzésére.