Régi motorosok az Apple-ről

Skarp 2014.12.05. 15:12 Apple, Egyéb, Kiemelt hírek 0 db 392

Steve Jobs

Ez a mai nap már csak erről szól: régi Apple-ös arcok nyilvánítanak véleményt vagy mítoszt rombolnak. Elsőként Woz hozta megint a mostanában szokásos formáját és újabb szöget vert be az Apple-legendárium koporsójába. A Bloomberg Businessweeknek adott interjújában az Apple korai időszakáról is volt szó, Jobs-szal közös víziójukról, a kezdeti Apple I és II eladási számokról és persze a legendás garázsról.

Pár hónapja szaladt körbe a sajtón a hír, hogy az egykori Jobs-ház műemléki védelmet kapott és milliós értéket képvisel jelenleg. Woz azonban nyersen közölte az újságírókkal, hogy a garázs fontosságának mítosza egy kicsit túl lett fújva, mint az a bizonyos lufi. “Nem ott terveztük meg a gépet, nem ott próbapaneleztünk, nem ott készítettük a prototípusokat és a termékekkel kapcsolatos tervek sem ott születtek. A garázs nem sok célt szolgált, de azt tekintettük az otthonunknak. Nem volt pénzünk, és ha nincs pénzed azzal kell dolgoznod, amid van”

Az Apple ex-CEO-ja, a mostanság mobiltelefonos vállalkozásával próbálkozó John Sculleyja is nyilatkozott egy nagy gazdaságiszaklapnak. Forbesnak adott interjújában Sculley úgy fogalmazott Cook sikere elismerésre méltó, azonban véleménye szerint manapság inkább a Facebook, az Amazon vagy a Google jut eszébe az embereknek, ha olyan cégekre kérdeznek rá, akik hajlandóak ma a Szilícium-völgyben kockázatokat vállalni és új iparágakba betörni.

Azt is elmondta, hogy az Apple akkor is őrülten profitábilis fog maradni, ha nem rukkol elő új termékekkel. A kérdés csak az, hogy van-e valami a horizonton. “Nem vagyok meggyőződve, hogy az Apple Watch ezen termékek egyike. Lehet hogy tévedek, de nekem nem tűnik annyira nagy durranásnak, mint amilyen az iPhone, az iPad vagy az iPod volt. A Wall Street elemzői egyébként átlagosan 24 millió eladott Apple Watch-ot jósolnak 2015-re.

Bár az Apple Watchról nincs túl jó véleményen, az Apple Pay-t illetően baromi bizakodó, s annak sikerét az AliPay-éhez hasonlítja, de megjegyzi, még a legoptimistább forgatókönyv szerint is évek kellenek ahhoz, hogy a szolgáltatás globális lefedettséget érjen el. És egy elfogadóhely sem akar mindent az Apple-re feltenni. A Barclays elemzői is osztják Sculley optimizmusát, szerintük a szolgáltatások szektora évekig növekedési piac lehet az Apple számára – s gyorsan 140 dollárra emelték az AAPL célárfolyamát az eddigi 120-ról.

Tetszett a bejegyzés? Lájkold, csiripeld, oszd meg!

A szerző

Szólj hozzá Te is!