Az iWatch még ki sem jött, de az okosórapiac máris komoly nyomás alatt áll miatta. Hosszú hónapok állnak még előttünk, mielőtt először a csuklónkra csatolhatjuk az Apple viselhetőjét, de akár csak említése is komolyan felkavarja az állóvizet. A hypenak tudatában van a konkurencia, elég csak a Pebble minapi fricskájára gondolni, amit cég honlapjának főoldalára raktak. Lélegezz Jony, ez csak egy óra. Valójában egyre inkább úgy tűnik, ők kapkodják a levegőt.
A Pebble Kickstarter-projektként indult projektje, a Pebble Watch most pedig 50 dollárral olcsóbb lesz, ami tökéletes időzítés a karácsonyi szezon előtt. Így az olcsóbb gumírozott-szilikon tokozású Pebble Watch ára 99 dollárra, míg a top-kategóriás rozsdamentes acél Pebble Steel-é 199 dollárra csökkent. Az órák erőssége az e-papír alapú fekete-fehér képernyője által lehetővé tett több napos akksiidő. A Google Android Wear oprendszerét futtató órák idejét nem napokban, órákban lehet mérni és várhatóan sajnos a Watchtól is ezt várhatjuk. Open-source oprendszerük kompatibilis mind az iOS, mind az Android eszközökkel. Notifikációk, távirányítási funkció, stb.
A múlt héten ráadásul software updatet jelentettek meg, ami az eü/fitnesz/aktivitás funkciókört bővítette. A Misfit és a Jawbone appjai non-stop trackinget tesznek lehetővé, támaszkodva a kiváló akksiidőre. Ráadásul mindezt 50 méterig vízálló kivitelben. Jelenleg 1000 alkalmazás érhető el rá. Az Avondale Partners elemzője, John Bright szerint az Apple ezt a szektort is felpörgetheti, azonban a versenyt az a cég fogja nyerni, aki több innovációt képes felmutatni, s a meccs nagyon távol van attól, hogy lejátszottnak nevezhessük.
A Pebble amolyan benchmark, etalon a piacon – egyelőre alacsony áraival. Az Apple teljesen más megközelítést választott, folyton-folyvást hangsúlyozva hogy az okosóra egy technológiailag fejlett, viselhető fashion statement. Annyira bizonyítani akarja ezt az Apple, hogy az egyébként magát a sajtótól minél távolabb tartani igyekvő Jony Ive még abba is belement, hogy a Vogue tematikus cikket jelentessen meg róla és az óráról “A Rare Look At a Design Genius: The Man Behind the Apple Watch” címmel.
A Watch 350 dollárról indul és több ezerig nőhet az ára, ha úgy döntünk, hogy 18 karátos arany vagy rózsaaarany bevonatot akarunk. A felsőkategóriás modellek esetében még nem tudjuk a pontos árat. Az okosórák piaca azonban nagyon népes, a Motorola, a Samsung, az LG és a Sony is kijött már a maga megoldásával és a hírek szerint az Asus és a Nike is saját Android-os órák megjelentetésére készül, sőt a Microsoft is csuklóra vinné új, Windows 10-es platformja vívmányait – tudtuk meg a múlt heti bejelentésükből.
Összességében, mióta tudatták a világgal a létezését, a szegmens mozgolódása érezhetően felélénkült. Ez pedig végső soron jó hír, hiszen a vásárlók kegyeiért folytatott technológiai háborúnak a győztesei mi vagyunk. A szakértők szerint az Apple lehet a domináns játékos a szektorban, de sokuk szerint az igény ezekre az eszközökre erősen túlbecsült, s arra is figyelmeztetnek, hogy sok analista a fejhallgatókat, és egyéb régebbi viselhető technológiákat is beleszámolják kimutatásaikba, ami torzítja azok pontosságát.
Hát én egyikért se adnám az Omegámat. :-)
Minenki az Apple-t utánozza !
Reszkess Svájc jön az Apple watch.
Mehetnek a levesbe, olcsó lesz a svájci frank alapú hitel:)))
És aki 2008-ban Svájcban forint alapu hitelt vett fel? Fél uton elfogyott a törlesztö és a hitel végéig a bank fizet? ;0)
“Az iWatch még ki sem jött”. Nem is fog, soha! A neve Apple Watch:) Gondolom épp az éveken át tartó iwatch pletykák miatt.
Kedves Surfer, hogy utánozná mindenki az Applet, amikor más gyártók már rég jelen vannak?
Kala1. Nem az okosorát másolják. Technikai ujdonságokat és dizájnt. Erre uralt a hozzászolo és igaza van. Régen is igy volt és ma is igy van. Okkal lehet gondolni arra, hogy igy is lesz.