Iszonyatosan pörög az App-Store

Skarp 2014.07.25. 15:14 Apple, Egyéb, Kiemelt hírek 0 db 425

Amikor az Apple bevételeiről van szó, szinte mindig az iPhone-é, esetleg az iPad-é a reflektorfény. Ha nem a létező termékekről ábrándozunk, akkor azt vizionáljuk, hogy a pletykált, hamarosan eljövendő produktumok mekkora profitot termelhetnek majd. Pedig azok a dolgok, amiket ezekkel az eszközökkel művelünk, lassanként átformálják a céget. A negyedéves beszámoló egyik tanulsága az volt, hogy a legdinamikusabb növekedési pályát leíró szegmens az App Store és a felhő volt. Igen, a kapcsolódó szolgáltatások.

Jelenleg ez a negyedik legprofitábilisabb terület az Apple berkein belül az iPhone, az iPad és a Mac mögött. Ha így folytatódnak a dolgok, már nem sokáig. Az iPad megzuhanásával és a Mac stabil de lassú növekedési pályája mellett éveken belül könnyedén a második helyre jöhet fel. Az ökoszisztéma fontos megkülönböztető elem a Samsunggal folytatott harcban és ilyen jól felépített és hatékonyan működő rendszer nem nagyon van több a világon. – mondta Tim Cook a konferenciabeszélgetésen. Azt is tudjuk, hogy az előrelátható jövőben az iPhone-üzletág adja majd a cég gerincét, 52,7 százalékát kitéve az összes bevételnek. A Store 12 százalékos növekedése mindenképpen ígéretes, főleg annak fényében, hogy ide tartozik a visszaesésben levő zene- és filmletöltés is, ami azt jelenti, hogy az ágazat szembeszélben nőtt ekkorát.

Luca Maestri, az Apple gazdasági vezetője azt mondta: 75 milliárd appot töltöttek le eddig, s a cég eddig 20 milliárd dollárt fizetett ki a fejlesztőknek. Ebből 10 milliárdot csak tavaly (!). Igen, az utóbbi évben összesen annyit, mint előtte öt év alatt. Ha ezt grafikonon ábrázolnánk, a csillagos egekig érne a növekedési mutató. Mivel Cupertino hagyományosan szekretív az ágazati statisztikák tovább bontását illetően (pl. iPad és iPhone eladási statisztikáiban sem részletezi, hogy melyik modellből mennyi fogyott), nem tudni, hogy pontosan mitől ugrott meg, de mivel egybeesik a BRIC-országokban tapasztalható növekedéssel, nem olyan földtől elrugaszkodott feltételezés, hogy többek között a négy országban magas appvásárlási kedv is hozzájárult a robbanásszerű növekedéshez.

Az is lehetséges, hogy a vásárolt eszközök számának növekedésével az emberek egyre több indokot találnak az alkalmazások letöltésére – Cupertinoban szeretik hangsúlyozni, hogy az Apple telefonjait és tabletjeit birtoklók többet és többféleképpen használják, mint a konkurensekét (ezt független statisztikai adatok is alátámasztják). Érdekes, hogy az iPhone-ok, Mac-ek, iPad-ek eladási számait örökösen megjósolni próbálók szakírók és blogok miért teszik ugyanezt az egyre jelentősebb app-szegmens esetében is. A jó eredmények kiemelten fontosak a fejlesztők megtartása és becsalogatása szempontjából. Lehet, hogy az Android marad a legnagyobb mobil platform, a készülékek és gyártók széles skálája azonban nagyon nehézzé teszi a minőségi appok fejlesztését. Mivel az Applenél ez a probléma nem áll fenn és a felhasználóik vásárlási hajlandósága is nagyobb, a fejlesztő kénytelen feléjük fordulni az első körben, ha számottevő profitot szeretni elérni.

Tetszett a bejegyzés? Lájkold, csiripeld, oszd meg!

A szerző

Szólj hozzá Te is!