Nagyon sokan hajlamosak a jelenlegi okostelefon-piacot egy kétszereplős versenyként lefesteni és ennek megvannak a maga nyilvánvaló okai. A legfrissebb statisztikák alapján a két óriás a globális piac közel felét adják együtt. A csatározás ráadásul nem csak gazdasági, de az utóbbi években már jogi természetű is. Az első nagy per fényes Apple győzelemmel és egymilliárd dollár közeli kártérítéssel zárult, a második esetében azonban már nem volt annyira egyértelmű az eredmény. Ez betudható részben a bírónő döntésképtelenségének, vagy jó szándéknak, amellyel a kedélyeket igyekezett csillapítani.
Miközben a két titán egymásnak feszül a monomániájuk visszaüthet – amíg a másikkal vannak elfoglalva, figyelmen kívül hagyhatják a kisebb szereplőket, akik számára ez kiváló alkalom lehet a megerősödésre. Bár még mindig ők a nagykutyák, 2014 első negyedévében mindketten némi visszaesést tapasztalhattak a piaci részesedést tekintve. A Samsung 32 százalékról 30-ra, az Apple 17-ről 15-re esett vissza. Igaz, még nem beszélhetünk sorrendcserékről, de a kínai kistigrisek erősödtek eközben. A Lenovo kerek egész százalékot javítva 4,6 százalékon áll, a Huawei 4,3-ról 5-re javított, és akkor a három legerősebb növekedést bemutató Coolpadról, a Xiaomiról és a ZTE-ről nem is beszéltünk.
Ezek a többségében fehérdobozos kínai gyártók, amik az Egyéb szeletkéjét alkotják az ilyen statisztikáknak nagyjából a teljes okostelefonpiac 40 százalékát adták a márciussal záródó negyedévben. Ez, bár értelemszerűen több gyártó között oszlik el, de majdnem annyi, mint a két nagy által birtokolt részesedés. Persze nincs ok a nagy ijedelemre, hiszen a kínai gyártók ezt nagyrészt hazai, belpiacos kereskedelemmel érik el. Ez két ok miatt fontos: egyrészről, mert a szabadalmak semmibevétele miatt nem nagyon lesz lehetősége ezeknek a gyártóknak kitörni a globális piacra, másrészről megmutatja a a fejlődő piacokban rejlő hatalmas lehetőséget, ami a Samsung vagy az Apple további dominanciájának kulcsa lehet.
Az általunk is sokszor megénekelt Xiaomi lehet a potenciális kínai veszély legeklatánsabb példája. Kínában már 10 százalékkal veri az Apple-t és bár eladásai 97 százaléka Kínában történik, a Xiaomi már a hatodik legnagyobb gyártó globálisan. Csak idén tíz fejlődő piacú ország irányába tervezik a terjeszkedést. Elgondolkodtató az is, hogy ezek a gyártók – élükön a Xiaomival – nem félnek átmenetileg lemondani a vaskos haszonkulcsról a részesedés megszerzéséért, míg ez a pozícióikba belekényelmesedett óriásokról nem annyira mondható el. Úgyhogy tényleg itt lenne az ideje, ha a piti és haszontalan szabadalmi pereik helyett inkább a valós tevékenységi körükre koncentráljanak.
Talán ha az Apple is belátni a gyengébb minőségű 5c-t logikus áron adná, sokkal nagyobb szeletet tépne ki a tortából.
Nem értem, egy ilyen gyengébb képességű telot hogy lehet így tularazni.
Miben gyenge? Pont mint az i5 nem?
Pont a nagyok tudnák megtenni azt, hogy kicsi haszonkulcsal dolgozzanak. Így nehezebb dolga volna a kis cégeknek.
Szerintem most nagyon telített a piac.Minden bolt tele Apple és Samu termékekkel.Mostmár minden évbe minden gyártónak két prémium telója jön ki.
Ezzel azt értem ,hogy annyira meg van szórva a piac keszűlékekkel ,hogy a fele is sok.