Mostanság minden az új iPhone-ról, az Apple TV-ről, meg az iWatchról szól, de érdekes kérdéseket vet fel az iPod lehetséges sorsa is. Az Apple második reneszánszának egyik elindítóját 2001-ben mutatta be Steve, különböző változataiból tízmilliószám adtak el, dollármilliárdokat hozva az Applenek és megágyazva az iPhone, majd az iPad sikerének. Bár rengeteget köszönhet a termékcsaládnak a kaliforniai vállalat, igencsak kétséges az iPod jövője.
Érdemes ránézni az Apple által kiadott eladási-bevételi táblázatokra. Bár még 2012 harmadik negyedévében is 7,67 millió darabot adtak el az iPodokból, összesen 1,2 milliárd dollár bevételt hozva (sőt 2013 első negyedévében 12,67 millió darab fogyott belőle, 2,1 milliárdos haszonnal), a számok hosszú ideje csökkendő tendenciát mutatnak. 2014 második negyedéve aggasztó számokat hozott: a 2012-es érték harmadára zsugorodott a bevétel, az eladási számok pedig 2,76 millióra.
A több éve tartó szabadesésnek bizonyára oka lehet az iPod Touch frissítésének elmaradása – a jelenlegi generációt 2012 októberében mutatták be.. A valós ok inkább az, hogy az emberek az iPhone mellett egyre kevésbé látják értelmét egy ilyen eszköznek, s inkább az okostelefon megvásárlása mellett döntenek. Mondhatjuk, hogy negyedévenként 500 milliós eladással még mindig igen jövedelmező üzletág marad ez a szegmens is, ráadásul fejlesztési és kutatási költségei minimálisak, azonban a tendencia hosszútávon nem tartható. Legyünk kicsit szigorúak: a classic fölött eljárt az idő HDD-stől, szoftverestől, a Touch pedig gyakorlatilag csak egy iPhone méretű tablet, amivel még a mobilhálózat előnyeit sem élvezhetjük.
A kérdés már csak annyi, vajon mihez kezd az iPod-családdal az Apple? A legvalószínűbb forgatókönyv szerint marad a jelenlegi lineup, amíg van belőle számottevő profit, talán még a Touchot is fejlesztik majd, ha úgy esik. Amint azonban az egykori fejőstehén kilhelli a lelkét, a cég gondolkodás nélkül vágóhídra küldi majd. Egy pletykált másik változat szerint az iWatch viheti tovább az iPod funkcióit. Ez utóbbi esetben jó eséllyel az elsősorban fitneszlejátszónak használt shuffle eladásait is kannibalizálhatja, ha terítéken marad a lejátszócsalád.. Elemzők szerint a Touchnak is maximum 4-5 éve van még hátra, mielőtt a belőle származó profit kerekítési hiba nagyságrendűvé csökken.
A fejőstehén elméletet látszik alátámasztani az iPod classic léte is. Mivel minden jel errefelé mutat, az iPod végzete egyre kevésbé ha, mint inkább mikor kérdése.
Szerintem az iWatch nem váltja fel az iPod-ot.
Anno Nano 6-hoz szereztem be óraszijat, de a kábelelvezetés komoly gondokat vetett fel. Talán vagy 5x ha használtam így a Nano-t…
Sporthoz meg vagy Nano 6g vagy Shuffle… Legalább is szerintem
Én azt tenném az Apple helyében, hogy egy jó vérfrissítést kapnának az Ipodok kívűl-belűl. Jó anyagok haszálata(kristály a kijelezőbe,stb),színek. Limitált széria,szériák. És mivel kicsi a forgalom csak is online, Apple Store-ba lehetne kapni. Megérdemelné az egykori “fejős tehèn”…
Most szeretnék iPodot vásárolni!
Én csak azt nem értem ,hogy miért pont a “Classic”-ot sz@rja telibe az Apple.?! Az volt az egyetlen Ipod termék amit valóban zenelejátszónak lehet/ett hívni. Claccic terén az évek során megkomponált frissítés abban ki is merült ,hogy megnövelték a háttértárat.
Csináljonak olyan fülhallgatót amihez nem kell kábel hanem csak egy kis bigyó amit ráakasztunk a fülünkre, persze úgy megtervezve hogy nenagyon látszon és kényelmes legyen. Akkor minden OK lesz.
Szerintem még bőven fogy annyi belőle, hogy ne kelljen temetni.
Szerintem az iPod megérdemel annyi tiszteletet, hogy megmaradjon. Azt mondták egy iPhone-hoz az anyagok beszerzése ezresekbõl megvan (forint ezresekbõl). Akkor az iPodhoz mennyi kellhet?
Én vettem egyet használtan egy 4g classic photo-t.Igaz már nem mai darab,de kiválóan működik.Rengeteg számot lehet rajta tárolni,először furcsa volt,mert eddig nano-t használtam,ez egy kicsit nagyobb,de szerintem ilyen modellt nem mindennap talál az ember magyarországon.