Milyen piaci hatása lehet egy billentyűzetes Smart Covernek?

Skarp 2014.03.31. 14:04 Apple, iPad, Kiegészítők 3 hozzászólás 753

Az AppleInsider szerint Cupertinoban a Smart Cover továbbfejlesztett verzióján dolgoznak. Az előkerült szabadalombejegyzés alapján integrált, multitouch jellegű billentyűzettel egybeépített képernyővédőt várhatunk, amivel az Apple rendesen beleköphet a Logitech és a többi gyártó levesébe. Bár az egész eddig nem több, mint egy mezei szabadalom (ami semmi konkrétat nem jelent), az Office for iPad megjelenése kiemeli a többi hasonló szóbeszéd közül. Ezzel ugyanis elég hatékony piaci robbanóelegy jöhet létre. Bár az Applenek jelenleg is van megoldása a problémára, wireless billentyűzet formájában, az egyszerre két célt szolgáló, jóval könnyebben hordozható cover piacképesebb lehet.

A múlt hét csütörtökön kihozott Office for iPad appokkal az Office 365 előfizetés nélkül csak olvashatjuk, vagy prezentálhatjuk fájljainkat, azzal viszont létrehozhatjuk, szerkeszthetjük is azokat. Tekintve, hogy az iPad nagyvállalati beágyazottsága igen széleskörű, egy ilyen kiegészítő piacra dobása csak erősíthetné az Apple üzleti pozícióit, komoly veszélyt jelentve a versenytársakra, mivel a vevők általában a gyári kiegészítőket favorizálják a third party kütyükkel szemben. A Morgan Stanley elemzői szerint akár két és fél milliárdos bevételt is hozhat a Microsoftnak az új programcsomag, aminek billentyűzet nélküli használhatósága kérdéses, még annak ellenére is, hogy a szoftvercég mindent megtett, hogy az iPad touch felületére optimalizálja az appokat.

A már említett fő riválisnak, a Logitechnek igen jól megy mostanság, csak az utolsó negyedévben 95 százalékos fellendülést tapasztalhattak a tabletkiegészítőkkel foglalkozó diviziónál (és itt elsősorban a Bluetooth billentyűzetekre gondolok, mivel a szekció nagy részét ilyenek adják). Bár a cég a Galaxy tabletekhez is számos kiegészítőt gyárt, a Samsung jó eséllyel ismét követni fogja az Applet, így a gyártó piaca tovább szűkülne. Jól látható, hogy az alapból ilyen billentyűzetet kínáló Surfacehez célzottan nem fejlesztettek ilyesmit, mert nem nagyon van értelme a gyárival konkurálni. Bár a Logitech összbevételének alig több, mint tíz százalékát adják a tabletes kiegészítők, a befektetők jó eséllyel óvatosabbak lesznek a következő időszakban.

Az egész tetejébe a mostanság igencsak betegeskedő PC piac is megérezheti a lépés hatását. A különösen az Intelnek és az AMD-nek fájó 10 százalékkal estek a személyi számítógépek eladásai 2013-ban, ráadásul a Windows iránti kereslet is csökkent mintegy 20 százalékkal. Nem gondoljuk, hogy ez kizárólagosan a tabletek miatt lenne, de hogy nem fog jót tenni ezeknek a tendenciáknak, az egészen biztos. A kérdés már csak annyi, hogy az eddig céges laptopokat használó vállalkozások közül hányan döntenek úgy, hogy tabletre váltanak a billentyűzetes Smart Cover piacra dobása esetén? Biztos jópáran, de a komoly irodai munkákat végző, gépük előtt minden nap hosszú órákat töltő dolgozók valószínűleg maradnak munkaállomásaiknál, komolyabb laptopjaiknál, az új megoldás mellett pedig jellemzően a laptopjaikat csak mellékmunkákra használók döntenek majd.

 

Tetszett a bejegyzés? Lájkold, csiripeld, oszd meg!

A szerző

3 hozzászólás

  1. Majom Hal Béka - 2014.03.31. 14:15

    Nem kitarolag a tabletek miatt van. A telefonok is kozrejatszanak benne. :)

  2. Yeti - 2014.03.31. 18:32

    Apple koppint

  3. iMarc - 2014.03.31. 21:17

    Koppint, nem koppint az a lényeg, hogy mi járunk jól. :)
    A többit pont leám :)

Szólj hozzá Te is!