Az IDC elemzői ezúttal a tabletek megosztását vizsgálták meg a legutóbbi negyedévben. A legújabb kimutatás alapján megállapítható, hogy a gyártók nagyjából ugyan úgy oszlottak meg 2013 utolsó negyedévében, mint azelőtt egy évvel. Ennyire azért még ne rohanjunk előre, hiszen annak ellenére, hogy a helyezések hasonlóak, a megoszlások nagyban változtak.
Még mindig az Apple iPad-je volt a legnépszerűbb az ünnepekkor. 2012 év végén 22.9, míg egy évvel később 26 millió egységet adtak el belőle. Ez 13.5%-os növekedést eredményez, ám míg két éve az piaci megoszlása 38.2% volt, addig egy évvel később, 2013-ban már csak 33.8% tudhatott magáénak. Annak ellenére, hogy növekedtek az eladások, csökkent az Apple piaci megoszlása, ugyanis nőtt az igény a többi tablet iránt is.
Érdekes lehet megfigyelni a többi gyártót is, hisz egy kivételével szinte mindenhol növekedés volt megfigyelhető. A Samsung 85.9%-kal növelte az eladásait, így 7.8-ról 14.5 millióra ugrottak fel, miközben a harmadik helyen álló Amazon eladásai 1.7%-kal csökkentek egy év leforgása alatt. Érdekes lehet viszont megfigyelni a Lenovo-t, ugyanis ők 325%-kal növelték a tabletjeik eladásait. 2012 negyedik negyedévében még csak 0.8 millió darabot adtak el, egy évvel később viszont már 3.4-et értékesítettek.
A második diagrammon az iPad eladásait pirossal, míg kékkel az iPad megoszlását vizsgálhatjuk meg. Jól kivehető, hogy az Apple-nek sikerült egy növekvő tendenciát elérnie az eladásoknál, ám ugyanakkor a piaci megoszlásnál csökkenés figyelhető meg. Ez nem csoda, hiszen a tabletek térhódításának köszönhető egyre több cég próbál meg olcsóbb alternatívát biztosítani a lehetséges vásárlók számára.