A Wall Street Journal szerint az Apple egy új fizetési eljárás bevezetésére törekszik, ahová bevonhatja a több százmillió iTunes Store-ban regisztrált felhasználóit. Az új szolgáltatás lényege az lenne, hogy ezentúl ne csak digitális, hanem fizikális javakat is vásárolhassanak az emberek. A hírek szerint Tim Cook és Eddy Cue az elmúlt időszakban több céget illetve üzletet keresett fel, hogy bővítsék a szolgáltatásaikat. Mellékesen érdemes megjegyezni, a vállalat alelnöke Eddy, a szolgáltatásokért és szoftverekért (beleértve az iTunes Store-t) felel.
Az új módszer bevezetésével a bluetooth alapú iBeacon jeladót használnák a fizetéshez. Miért lenne ez jó bárkinek is? Elvileg jól jöhet ez a fajta fizetési módszer, ha kisebb összegben szeretnénk vásárolni, így gyorsabban és könnyebben hozzájuthatunk az adott termékhez anélkül, hogy kapcsolatba lépnénk az eladóval. Jelen pillanatban a számla adataihoz csak maguk a regisztrált iTunes felhasználók férhetnek hozzá, de ezzel a módszerrel az üzletek korlátozottan és ideiglenesen is hozzáférnénk a vásárláskor éppúgy, mint az iTunes és App Store.
Nem csoda, hogy Tim és csapata bővíteni akarja a szolgáltatásait, hiszen az amerikai lakosok 2012-ben 12.8 milliárd dollárt költöttek el a mobil fizetési rendszer segítségével. Az elemzők szerint 2017-re ez a szám már valahol 90 milliárd környékén lehet. Ha pedig jobban megnézzük, akkor az Apple-nél jelenleg csak zenéket, könyveket, filmeket és alkalmazásokat vásárolhatunk, így nem csoda, ha tovább szeretnének terjeszkedni a piacon.
Tekintve, hogy az Apple rendelkezik a legnagyobb es legerosebb rendszeres vasarloi bazissal a vilagon, esszeru lepes lenne ujabb kiemelkedo szolgaltatasokat is kinalniuk.
De szeretnem kiemelni, hogy a valsztekbovites celja nyilvan nem az lesz, hogy minel szelesebb legyen a paletta, bevonva kozepszeru vagy esetleg gagyi termekeket.
Az Apple sohasem a szeles kinalattal hoditott, sokkal inkabb a kiemelkedo minoseggel es egyediseggel.
A szeles termekpaletta a tesconak meg az amazonnak az uzleti modellje, amely lathatoan kevesbe sikeres. Az amazonnak pl az Apple-lel osszehasonlithato letszamu rendszeres online vasarloja van, az egy fore eso arbevetele es nyeresege viszont lenyegesen alulmulja az Apple-et