A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jövőre kiemelten ellenőrzi az előfizetők jogait védő szabályok érvényesülését az elektronikus hírközlés és a postai ágazat területén – tájékoztatta az NMHH pénteken az MTI-t.
A hatóság pénteken közzétett, 2014. évi felügyeleti tervének témái között szerepel továbbá a piaci verseny erősítése érdekében egyes jelentős piaci erejű szolgáltatókra kirótt kötelezettségek teljesítése, amelynek célja, hogy könnyebben jelenhessenek meg új, versenyképes árú szolgáltatások a piacon, növelve az előfizetők választási lehetőségeit.
A hatóság jövőre átfogóan ellenőrzi többek között a vezetékes és mobiltelefon, az internet, a kábeles és műholdas televíziós szolgáltatásokkal kapcsolatban bejelentett hibák kezelését a szolgáltatóknál, valamint az emelt díjas szolgáltatásokra vonatkozó nyilvántartási, tájékoztatási és panaszkezelési szabályok betartását.
Az előfizetők érdekeit védő fontos szabály az is, hogy amennyiben a szolgáltató alapvető kötelezettségeinek nem, vagy nem határidőben tesz eleget, akkor az előfizetőnek kötbért köteles fizetni. Jövőre a Hatóság átfogóan fogja ellenőrizni, hogy e kötelezettségüknek a szolgáltatók valóban eleget is tesznek-e.
Ugyancsak kiemelt figyelmet kapnak a szolgáltatók által kezdeményezett kétoldalú szerződésmódosítások. A már megkötött előfizetői szerződések csak akkor változtathatók ilyen módon, ha a szolgáltató által javasolt módosítást a másik fél, azaz az előfizető kellő időben megismerhette, az elfogadásról döntést hozhatott, és ezt a döntését egyértelműen jelezte is a szolgáltatónak. Fontos az is, hogy amennyiben az előfizető a szolgáltató által javasolt módosítást nem fogadja el, akkor a szerződése nem szűnik meg, hanem a korábbi feltételekkel marad hatályban.
Amikor beszámoltunk az oldalon egy-egy szolgáltatóval kapcsolatban, gyakran heves kommentek jöttek arra, hogy mennyi probléma van velük, s senki nem figyel az ügyfelekre. Ha a fenti ígéret valóban így lesz (s nem az NMHH marketingfogása), akkor kétségtelenül érdemes lesz minden problémát bejelenteni, hiszen a Hírközlési Hatóság csak akkor fogja tudni ezeket kivizsgálni, amennyiben hivatalos panasz érkezik. Nagyon reméljük, hogy a való életben is hasznos lesz.
Szóljon már hozzá valaki! ;)
Okéé :)
Szerintem a szolgáltatók ezt is ki fogják játszani.
A telefonos ráutaló magatartás a szerződés elfogadásának minősül, illetve ha a közzétételtől számított 8 napon belül nem reagálok, akkor a szerződést elfogadottnak tekintik.
És ha 2 hetet kűlföldön vagyok és nem is tudok a módosításról ???
Ez addíg szart sem ér amíg nem kell a szerződéseket aláírni.
A másik dolog hogy pl a mobilnet garantált sávszélessége 0 !!!!!!
Ez komoly !!!!
Tehát ha nem megy akkor a szolgáltató nem követ el szerződés szegést.
Akkor viszont nincs is hiba ugye ???
Nem szartunk a kútba csak mellé….