Az NMHH jövőre kiemelten ellenőrzi az előfizetők jogait védő szabályok érvényesülését

Helme 2013.12.20. 23:05 Apple, Egyéb 3 hozzászólás 601

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jövőre kiemelten ellenőrzi az előfizetők jogait védő szabályok érvényesülését az elektronikus hírközlés és a postai ágazat területén – tájékoztatta az NMHH pénteken az MTI-t.

A hatóság pénteken közzétett, 2014. évi felügyeleti tervének témái között szerepel továbbá a piaci verseny erősítése érdekében egyes jelentős piaci erejű szolgáltatókra kirótt kötelezettségek teljesítése, amelynek célja, hogy könnyebben jelenhessenek meg új, versenyképes árú szolgáltatások a piacon, növelve az előfizetők választási lehetőségeit.

A hatóság jövőre átfogóan ellenőrzi többek között a vezetékes és mobiltelefon, az internet, a kábeles és műholdas televíziós szolgáltatásokkal kapcsolatban bejelentett hibák kezelését a szolgáltatóknál, valamint az emelt díjas szolgáltatásokra vonatkozó nyilvántartási, tájékoztatási és panaszkezelési szabályok betartását.

Az előfizetők érdekeit védő fontos szabály az is, hogy amennyiben a szolgáltató alapvető kötelezettségeinek nem, vagy nem határidőben tesz eleget, akkor az előfizetőnek kötbért köteles fizetni. Jövőre a Hatóság átfogóan fogja ellenőrizni, hogy e kötelezettségüknek a szolgáltatók valóban eleget is tesznek-e.

Ugyancsak kiemelt figyelmet kapnak a szolgáltatók által kezdeményezett kétoldalú szerződésmódosítások. A már megkötött előfizetői szerződések csak akkor változtathatók ilyen módon, ha a szolgáltató által javasolt módosítást a másik fél, azaz az előfizető kellő időben megismerhette, az elfogadásról döntést hozhatott, és ezt a döntését egyértelműen jelezte is a szolgáltatónak. Fontos az is, hogy amennyiben az előfizető a szolgáltató által javasolt módosítást nem fogadja el, akkor a szerződése nem szűnik meg, hanem a korábbi feltételekkel marad hatályban.

Amikor beszámoltunk az oldalon egy-egy szolgáltatóval kapcsolatban, gyakran heves kommentek jöttek arra, hogy mennyi probléma van velük, s senki nem figyel az ügyfelekre. Ha a fenti ígéret valóban így lesz (s nem az NMHH marketingfogása), akkor kétségtelenül érdemes lesz minden problémát bejelenteni, hiszen a Hírközlési Hatóság csak akkor fogja tudni ezeket kivizsgálni, amennyiben hivatalos panasz érkezik. Nagyon reméljük, hogy a való életben is hasznos lesz.

Tetszett a bejegyzés? Lájkold, csiripeld, oszd meg!

A szerző

Jelenleg a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) hallgatója. Újságíró, grafomán, marketing és médiahacker.

3 hozzászólás

  1. Béendvé - 2013.12.22. 07:44

    Szóljon már hozzá valaki! ;)

  2. The Boss - 2013.12.22. 21:39

    Okéé :)

  3. Építész - 2013.12.28. 07:26

    Szerintem a szolgáltatók ezt is ki fogják játszani.
    A telefonos ráutaló magatartás a szerződés elfogadásának minősül, illetve ha a közzétételtől számított 8 napon belül nem reagálok, akkor a szerződést elfogadottnak tekintik.
    És ha 2 hetet kűlföldön vagyok és nem is tudok a módosításról ???
    Ez addíg szart sem ér amíg nem kell a szerződéseket aláírni.
    A másik dolog hogy pl a mobilnet garantált sávszélessége 0 !!!!!!
    Ez komoly !!!!
    Tehát ha nem megy akkor a szolgáltató nem követ el szerződés szegést.
    Akkor viszont nincs is hiba ugye ???
    Nem szartunk a kútba csak mellé….

Szólj hozzá Te is!