Nőttek a világpiaci táblagépeladások a harmadik negyedévben

Helme 2013.11.12. 22:38 Apple, iPad 4 hozzászólás 352

A harmadik negyedévben 47,6 millió táblagépet értékesítettek a világpiacon, 7,0 százalékkal többet, mint az előző negyedévben és 36,7 százalékkal többet, mint egy évvel korábban – derül ki az amerikai International Data Corporation (IDC) piackutató vállalat negyedéves felméréséből. A piaci volumen növekedése szinte kizárólag az Android operációs rendszeren futó készülékeknek volt tulajdonítható, mivel az Apple az idei harmadik negyedévben 14,1 millió táblagépet értékesített, szemben az egy évvel korábbi 14,0 millióval, piaci részesedése viszont eközben 29,6 százalékra csökkent a 2012. harmadik negyedévi 40,2 százalékról.

Az Apple azonban stagnáló eladásai mellett is az élen áll a táblagépek világpiaci értékesítésében, a rangsorban második Samsung “mindössze” 9,7 millió készüléket értékesített, amivel 20,4 százalékos részesedést hasított ki magának a világpiacból. Egy évvel korábban a Samsung még csak 4,3 millió táblagépet adott el 12,4 százalékos piaci részesedéssel, eladásait egy év alatt 123 százalékkal növelte. A legnagyobb növekedést táblagépeladásokban a Lenovo érte el, 420,7 százalékot, miután az idei harmadik negyedévben 2,3 millió készüléket értékesített az egy évvel korábbi 400 ezer helyett. Piaci részesedése ezáltal 1,1 százalékról 4,8 százalékra nőtt.

Az Acer 346,3 százalékos növekedést ért el egy év alatt, 1,2 millió készülék idei harmadik negyedévi eladásával 2,5 százalékos piaci részesedést ért el, szemben a 2012. harmadik negyedévi 0,9 százalékkal, amit 300 ezer készülék eladása hozott neki. Az értékesítési rangsorban harmadik Asus az előző évihez képest forgalmát “mindössze” 53,9 százalékkal növelte, 3,5 millió készüléket adott el és 7,4 százalékos piaci részesedést ért el az idei harmadik negyedévben, míg egy évvel korábban 2,3 millió eladott készülék után 6,6 százalékosat.

Az összes többi gyártó együttesen 16,8 millió darab táblagépet tudott eladni az idei harmadik negyedévben, szemben a tavalyi 13,5 millióval. Piaci részesedésük viszont – eladásaiknak a piac 36,7 százalékos átlagos növekedési ütemétől elmaradó 25 százalékos növekedése miatt – 35,3 százalékra csökkent a 2012. harmadik negyedévi 38,8 százalékról.

Tetszett a bejegyzés? Lájkold, csiripeld, oszd meg!

A szerző

Jelenleg a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) hallgatója. Újságíró, grafomán, marketing és médiahacker.

4 hozzászólás

  1. csab2 - 2013.11.13. 06:41

    Nagyon remélem, hogy az Apple növeli részesedését, mert az Air nagyon durva lett.

  2. Milu - 2013.11.13. 06:55

    Igen,csab2,de a Samsung több terméket jelentet meg,mint az Apple,igy nem lesz könnyű.- szutyok droid.

  3. Szasza - 2013.11.13. 07:34

    Sziasztok!

    Nem ide tartozik,de tudnátok segíteni ,hogy az Adobe flash Player helyett valami lejátszót tudnátok mondani?
    Előre is köszi.

  4. Szexuális Zaklatás Panda - 2013.11.13. 08:13

    Szerintem “csak” jo lett, nehez lesz ezzel novekedest elérni. Igazabol semmi forradalmi nincs benne: erosebb vas, karcsubb kivitel, de nincs touch ID. A sikere nagyban fugg a hozza irt appoktol, de meg egy ideje ezen a teren sem tortent semmi forradalmi.

Szólj hozzá Te is!