Biztos mindenki hallotta már a pletykákat, – melyeket a nemrég megjelent képek is bizonyítanak – hogy az Apple hamarosan bemutatja majd az iPhone 5C készüléket, amit vélhetően kifejezetten a kínai piacra szán a cupertinoi vállalat. Ezt igazolja, hogy Tim Cook nemrég Kínában járt, ahol találkozott a China Mobile vezérével is. Bár az Apple már most is értékesíti az iPhone készülékeket Kínában, de a közeljövőben egy robbanásszerű emelkedés is bekövetkezhet az eladásokban.
A China Mobile ugyanis a világ legnagyobb mobilszolgáltatója. Ügyfeleinek száma eléri a 740 milliót, melynek egyötöde rendelkezik 3G-s előfizetéssel is. Ezen 148 millió előfizető pedig potenciális vásárlói közönséget jelent az Apple számára. Ha a pletykák valósak, úgy az Apple megütheti a főnyereményt a picit olcsóbb, színesebb iPhone készülékekkel.
De nem csak az Apple, hanem az iOS fejlesztők is nagy nyertesei lehetnek az üzletnek. Természetesen jelenleg is több ezer kínai nyelven elérhető alkalmazás van az App Store áruházban, de a hirtelen jött több millió új felhasználó ki lesz éhezve a saját anyanyelvükön elérhető appokra. Nem kell persze nagy dolgokra gondolni, akár egy időjárás előrejelző, egyszerű jegyzetkezelő, de akár egy bugyuta – az európai és amerikai piacon életképtelen – játék is milliós bevételeket hozhat a fejlesztők számára.
A legfontosabb dolog persze, hogy lokalizált legyen a tartalom, azaz mandarin nyelven is elérhető legyen az adott program. Az App Store áruház Top 100 kínai listáját átböngészve látható, hogy bár a játékprogramok dominálnak, de helyet kapnak az olyan közösségi alkalmazások is, mint az Instagram, a SnapChat, a Vine vagy épp a Flipboard. Egy jó ötlettel, egy jól targetált programmal és egy kis kreativitással pedig akár a magyar fejlesztők is profitálhatnak belőle. Ha pedig már van egy jól sikerült program, akkor elegendő csak lefordíttatni azt, és elérhetővé tenni a kínai áruházban is.
“Targetált” – mi bullshit! :D