Peter Molyneux kísérlete, a Curiosity, melyben egy hatalmas, rengeteg rétegből álló kockát játékosok milliói próbáltak lebontani, és így eljutni a kincset rejtő kocka közepéig, ma véget ért.
Molyneux korábban kapott hideget és meleget, hiszen a hivatalosan is kísérletnek titulált játékban játékélményről nemigen beszélhettünk, ami érdekes volt a kocka bontásában, azt épp a felhasználóknak köszönhettük: üzenetek, képek, kódok millió alakultak ki és tűntek órák alatt a kocka rétegein. A túlzó ígéreteiről ismert játékguru nem kevesebbet ígért a nyertesnek, mint hogy a nyeremény megismerésekor egész élete megváltozik.
És ma, az utolsó pici kockapixel eltüntetésekor véget ért a 22 Cans játéka, és az Edinburgh-i szerencsés készülékén elindult az egyedül neki címzett videó, amelyben Molyneux a kocka belsejében állva tudatja, mit nyert az egyetlen szerencsés kíváncsi felhasználó. Kiderült, mit rejtett a hatalmas fekete doboz, és Nomen Est Omen – egy felvételt, amiből kiderül:
a nyertes játék-istenséggé válhat. Igen, jól olvashatjátok. Ez a több mint fél éve – sikertelenül találgatott – fődíj. Nem készpént, nem jótanács, hanem a digitális játékistenség státusza. És hogy ez mit is jelent?
Mint Molyneux a nyertes késére nyilvánosságra hozott videóban kifejti, Brian Henderson Molyneux sok éve tervezett, Godus című játékának lesz az istensége. Mint azt a játékfejlesztő a beszédében részletezi, a játék papíron régóta készen áll, csak éppen a “játékuniverzum” játékosai nem voltak eleddig eléggé összekötve egymással. Szerinte ez mára megváltozott, mint azt a Curiosity sikere is mutatja, így semmi sem állhat a tervezett nagy dobás útjába.
A Godus egy istenség-szimulátor lesz, ahol a játékban résztvevők az istenség parancsainak, kéréseinek próbálnak megfelelni, annak próbálnak kedvére tenni, hogy előre haladhassanak a játékban. Ez az istenség lesz Brian (ha elvállalja, gondolom), aki maga határozza majd meg a játék szabályait, követeléseit, kéréseit és magát a játékmechanikát.
– És – folytatja Molyneaux – most pedig beszélnék az életet megváltoztató részletekről. Nem elég, hogy a nyertes így világhírnévre tesz majd szert: a játék minden bevételéből, minden IAP beruházásból részesül, így a vagyon is garantált (Molyneaux szerint).
– Remélem, egyetértünk abban, hogy nem túloztam, amikor a kincsről beszéltem, hisz az valóban megváltoztatja majd az életedet: hírnév és vagyon mellett egy digitális univerzum istenségeként morális, több százezer játékos mindennapjait befolyásoló döntéseket hozhatsz. – fejezi be a guru, majd megköszöni a játékosok lelkesedését, a figyelmet, és vigasztalásul megjegyzi: nincs kizárva, hogy a közeljövőben még egy hasonló kísérlet indul útjára.
A teljes videót itt tekinthetitek meg:
Nektek mi a véleményetek? Parasztvakításról van szó, vagy valóban egyedi, nagyszabású kísérletről? Beváltotta Peter az ígéreteit? Ti szívesen lennétek játék-istenségek? Játszottatok a Curiosity-vel?
Mekkora baromsag…szimplan csak arra jo ez is, mint minden mas, hogy az emberek az idejuket elbasztak a semmire…oke ennek az egy embernek bejott es kap valamit de az egesz egy nagy fassag…
Igazad van J
Valaki leírná ennek a játéknak a lényegét? Néztem róla videót, de még mindig nem világos.
Kedves Qpack! A játékosok pixelenként, kattintgatva tüntették el a hatalmas, felfoghatatlan méretű kocka rétegeit. Minden réteg más színű, mintázatú volt, egy-két nap alatt sikerült egy-egy réteget eltüntetni. Azzal, hogy bizonyos játékosok bizonyos mintákban kattintgattak, a gigantikus kockán képek, üzenetek milliói jelentek meg és tűntek el pillanatok alatt, mígnem több mint fél év utána a szerencsés, aki az utolsó pixelt tüntette el, megnyerte a főnyereményt, amiről a fenti cikkben olvashatsz. A játék címe magyarul Kíváncsiság, Molyneaux kísérletnek titulálta, tényleges játékélményről nemigen beszélhettünk, mégis, felhasználók milliói töltöttek heteket, hónapokat a kockára kattintgatva.
Szerintem jo volt az ajándék