E&Y: duplájára nőhet a digitális média piaci részesedése

Helme 2013.04.22. 14:59 Apple, iPad 0 db 200

A digitális média adhatja 2015-re a média bevételeinek több mint 20 százalékát, három év alatt duplájára nőhet részesedése a médiapiacon – derül ki az Ernst & Young MTI-nek eljuttatott közleményéből. A tanácsadó cég legfrissebb felmérése azt mutatja, hogy a világ legnagyobb szórakoztatóipari és médiavállalatainak vezetői szerint a digitális médiában rendkívül komoly növekedési potenciál rejlik.

A vezetők kétharmada úgy véli, hogy a digitális média tíz százalékkal növelheti bevételeit a következő három évben, mintegy felük szerint a profitjuk is átlagosan tíz százalékkal növekszik majd ennek köszönhetően – áll a közleményben. A döntéshozók szerint a legtöbb lehetőség a táblagépekben rejlik, mivel ezek lesznek a legnagyobb hatással az ágazatra a következő három évben.

A listában ezt az okostelefonok és a felhőalapú szolgáltatások követik. A válaszadók mindegyike egyetértett abban, hogy a mobileszközöknek van a legnagyobb szerepük a tartalomfogyasztás ösztönzésében – mutat rá az Ernst & Young közleménye.

Havas István, az Ernst & Young vezérigazgatója hangsúlyozta: minél többet használják a digitális technológiát a fogyasztók, a szolgáltatók annál több releváns információhoz jutnak szokásaikról, így hatékonyabb marketing- és reklámkampányokat indíthatnak, illetve személyre szabott szolgáltatásokat kínálhatnak.

A cég a felmérésben arra is rámutat, hogy a megkérdezettek többsége szerint jelenleg a legnagyobb kihívás az, hogy a médiacégek rá tudják-e bírni a fogyasztókat a méltányos árak megfizetésére.

Tetszett a bejegyzés? Lájkold, csiripeld, oszd meg!

A szerző

Jelenleg a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) hallgatója. Újságíró, grafomán, marketing és médiahacker.

Szólj hozzá Te is!