A digitális média adhatja 2015-re a média bevételeinek több mint 20 százalékát, három év alatt duplájára nőhet részesedése a médiapiacon – derül ki az Ernst & Young MTI-nek eljuttatott közleményéből. A tanácsadó cég legfrissebb felmérése azt mutatja, hogy a világ legnagyobb szórakoztatóipari és médiavállalatainak vezetői szerint a digitális médiában rendkívül komoly növekedési potenciál rejlik.
A vezetők kétharmada úgy véli, hogy a digitális média tíz százalékkal növelheti bevételeit a következő három évben, mintegy felük szerint a profitjuk is átlagosan tíz százalékkal növekszik majd ennek köszönhetően – áll a közleményben. A döntéshozók szerint a legtöbb lehetőség a táblagépekben rejlik, mivel ezek lesznek a legnagyobb hatással az ágazatra a következő három évben.
A listában ezt az okostelefonok és a felhőalapú szolgáltatások követik. A válaszadók mindegyike egyetértett abban, hogy a mobileszközöknek van a legnagyobb szerepük a tartalomfogyasztás ösztönzésében – mutat rá az Ernst & Young közleménye.
Havas István, az Ernst & Young vezérigazgatója hangsúlyozta: minél többet használják a digitális technológiát a fogyasztók, a szolgáltatók annál több releváns információhoz jutnak szokásaikról, így hatékonyabb marketing- és reklámkampányokat indíthatnak, illetve személyre szabott szolgáltatásokat kínálhatnak.
A cég a felmérésben arra is rámutat, hogy a megkérdezettek többsége szerint jelenleg a legnagyobb kihívás az, hogy a médiacégek rá tudják-e bírni a fogyasztókat a méltányos árak megfizetésére.