Pár napja ismét a figyelem középpontjába került az Apple rendkívül népszerű App Store áruháza. Nemrég ugyanis egy nemzetközi szinten is igen népszerű alkalmazást, az AppGratis-t kitiltottak az üzletből. Az Apple az App Store Review Guidelines 2.25-ös és 5.6-os szabályzati pontjára hivatkozva tette mindezt. Előbbi arról szól, hogy egy alkalmazás nem népszerűsíthet más alkalmazást, amit nem az adott fejlesztő készített, míg utóbbi a push üzenetek direkt marketing jellegű felhasználását tiltja.
Az egészben az a szomorú, – mint Simon Dawlat, az AppGratis vezetője elmondta – hogy a programjuk eleve erre az elvre épül. A 45 fős vállalkozás pedig úgy néz ki, hogy csődbe kerül, az Apple által támasztott kritériumok és feltételek miatt. Simon Dawlat természetesen nem tetszését fejezte ki az Apple számára, hiszen eddig minden frissítést elfogadtak, sőt a kitiltás előtt egy héttel ugyanezen alkalmazás iPad táblagépekre szánt változatát is elfogadta az Apple. Nem beszélve arról, hogy az áruházban nem ők az egyetlenek, akik hasonló programokat kínálnak. Több ezer hasonló app található meg, melyek a fentiek alapján ugyancsak megsértik a szabályzatot.
Az AllThingsDigital szerint ugynakkor az Apple számára nem cél, hogy “büntesse” a fejlesztőket, viszont félnek attól, hogy ezen alkalmazások befolyásolják és megváltoztatják a programok értékelési rendszerét. Azt az Apple is tudja, hogy más hasonló programok is vannak az üzletben és állítólag idővel mindegyikre sor kerül, mikor is végleg törlik őket az áruházból. Természetesen érthető az Apple reakciója, hiszen az ilyen programok megváltoztathatják a toplistákat is. Azáltal, hogy nem az Apple számára fizetnek hirdetési díjat, hanem pl. az AppGratis alkotóinak és ezen alkalmazáson belül kiemelt helyet kap a rangsorban, nagyban befolyásolhatja a végeredményt.
Van miért!
Nah ez egy jo nagy baromsag az Apple reszerol. En egyetertek az ellenorzessel, de a cenzurazassal nem. Hasonloan nem ertem, miert kell kitiltani a tarskereso appokbol az un. pornografnak minosulo kepeket (amik 99%-a nem az). Hulyeseg!!! In this case Apple’s craziness suxxx
Az appokban levő kis millió reklám amik mind más appokat reklamoznak az persze tökéletesen rendben van és nem sért semmilyen szabajzatot …
A protekcionizmus általában a visszájára sül el…
A veszély/tiltás vs verzatilitas versenyét mindig az utóbbi nyeri meg.
Szerintem meg az lenne igazságos ha valamelyik biróság kimondana, hogy törvényellenes az AppStore egyeduralma és kötelezhetnék az Applet, hogy én mint felhasználó választhassak app boltot.
Ahogy a Microsoftot kötelezték a Windowsnál a böngésző választási lehetőség feltuntetésére.
Szabadságot a népnek! :-)) hehehe
Veszélyes gyakorlat, amit az Apple követ. Eddig meg mindig a szabad verseny győzött…
Annak idején a Microsoft úgy lett piacvezető, hogy eleg sokáig hagyta lopni a rendszerét, de tett pénzt a fejlesztésbe.
Megértem, hogy a piaci versenyelőnyt korlátozásokkal akarjak megtartani, de ezzel csak a jailbreaker alkalmazások elterjedeset kényszerítik ki…
Hogy mi értelme ennek? Nem sok…
Sejtettem hogy ez lesz, ez már előre látható volt,
Csak vigyázz APPLE!!!!!!!!!!
Mert ha magatokra haragítjátok az iphone felhasználókat abból nem fogtok jól kijönni…………………
Én már tudom ebből mi is lesz a végeredmény: a GOOGLE PLAY ismét a csúcsra tőr hála az APPLE-nek………
Már így is egy felmérés szerint többet töltenek le az android felhasználók mint az IOS-sok! És ezen se vagyok meglepve!