A világ különböző részein lévő Apple Store-ok úgy lettek kialakítva, hogy az üzleten belül létrehoztak egy Genius Bar nevű segélykérő helyet, ahol a tanácsra szoruló vásárlók, felhasználók bátran kérdezhetnek a személyzet tagjaitól a problémáik megoldása érdekében. Az Apple jelentése alapján ezeket a helyeket a világ 390 üzletében nagyjából 50 ezren látogatják nap mint nap, ezt ha leosztjuk 1 boltra, akkor megkapjuk, hogy durván 130-an néznek be naponta az emberek a problémáikkal egy Apple Store-ba. Persze ez csak egy átlagszám, természetesen van, ahol kevesebben, máshol többen.
A hatalmas forgalom miatt előre időpontot kell foglalni az interneten a Genius Bar-hoz. Három részre bontják a foglalást: egy délelőtti, egy déli és egy délutáni időpontra, a bolt befogadóképességét tekintve 10-30 ember számára. Ha iPhone problémánkkal szeretnénk időpontot kérni, az Apple azt javasolja, először indítsuk újra a készüléket, mielőtt lefoglalnánk a helyet, hátha megoldódik a hiba.
Az utasítás egyben vicces is, meg hasznos, hisz ki ne tudná ki- meg bekapcsolni a készülékét, viszont sokszor valóban így oldódik meg a probléma. A felhívásra azért lehetett szükség, mert az újonnan vásárolt iPhone 5 készülékkel rendelkezők tömkelege bombázhatja nap mint nap a Genius Bar tagjait az iPhone-os problémáival, bajaival és ha az eladási számoknak csak a negyedét vesszük, akik befáradnak az üzletbe, még az is rengeteg.
Komolyabbra fordítva a szót, mi is azt javasoljuk, hogy ha bármiféle probléma adódna Nektek a jövőben, egy újraindítás a legelső dolog, amit végezzetek el. A múltkor láthattuk, hogy a facebook-os hiba is egy rövid ki-bekapcsolás után helyrejött a legtöbbünknél, ez sok esetben a többi alkalmazással is így van. Akik ébresztőnek is használják a készüléküket, azoknak is javasolt egy reggeli ki-bekapcsolás.
Mik okozhatják ezeket a problémákat? Sokszor beragadhatnak a memóriába azok az alkalmazások vagy játékok, amiket kilőttünk már korábban, vagy ha túl sok alkalmazás van betöltve és nem zárjuk be külön-külön őket, miután kiléptünk, azok is okozhatnak lassulást, befagyást. Ha teljesen befagyna a készülékünk és nem reagálna semmire, akkor a Hard reset az orvosság, azaz tartsuk lenyomva a Home és a bekapcsoló gombot egyszerre, míg újra nem indul a készülékünk.