Az Apple nemrég frissítette az AppStore áruházának feltételeit, mely alapján egy igen sötét és borús korszak kezdődhet meg a fejlesztők életében. Mint arról a TechCrunch beszámolt, az Apple tiltani fogja azon alkalmazások megjelenését, mely más alkalmazásokat reklámoz. Konkrétan azon kiadók és fejlesztők programjait, akik az alkalmazásaikon belül ajánlanak más alkalmazásokat visszautasíthatja vagy törölheti az Apple.
“Apps that display Apps other than your own for purchase or promotion in a manner similar to or confusing with the App Store will be rejected.”
Persze a nagyobb kiadókat nem kell félteni, hiszen a húzónevek a jég hátán is megélnek. Elég csak a Rovio legújabb játékára, a Bad Piggies appra gondolni, mely mindössze 3 óra alatt a legtöbb ország toplistáinak az élére került és azóta is ott tanyázik, milliós letöltési számmal. Persze érhető az Apple reakciója is, hiszen a legtöbb esetben egy nagyobb kiadó egy népszerű alkalmazásában bemutatva egy másik programját, szintén plusz pénzre tehet szert, amiből az Apple is részesedik. Viszont ez befolyásolja a toplistákat is.
Én magam nem szeretem, ha egy fizetős alkalmazásban a reklámok vonják el a figyelmem, viszont ez a marketing része és nem egy esetben volt úgy is, hogy egy kiadó másik alkalmazását is letöltöttem a reklám miatt. Az kérdéses persze, hogy az Apple hogyan is képzeli el ezen új modellt, vajon csak az új programokra, vagy a régebbiekre is fog vonatkozni majd a feltétel.
A saját alkalmazásokkal persze nincs baj, az önmarketing működhet, tehát azt a továbbiakban is lehet majd promózni, de más fejlesztő alkalmazását nem lehet majd ajánlani. Számos olyan alkalmazás is van az AppStore kínálatában, melynek pont az a célja, hogy bemutassa az akciós vagy kiemelt appokat, ezáltal kedvezve a felhasználóknak. Ilyen például a népszerű FreeAppADay program is, melyben a sokszor fizetős appokat figyelik a készítők és ahogy valamelyiket akciózzák és ingyenessé teszik, a program jelzi ezt számunkra.
Mint iOS felhasználó örvendetesnek tartom a kezdeményezést, mivel végre nem fogják az arcomba tolni a kéretlen ajánlókat, fejlesztői szemszögből nézve viszont egy-egy kisebb kiadót teljesen ellehetetleníthet az új feltételrendszer.
Engem kimondottan bosszant a letöltött alkalmazásokban szereplő reklámok. Ennek a kezdeményezésnek örülök. Aki alkalmazásokra kiváncsi az látogassa az AppStore-t. A reklámoknak ott a helye.
mukimukinak teljes mértékben igaza van!!!!
Amint pénzt adok egy alkalmazásért abból takarodjon minden reklám. Ott az AppStore, a fórumok tessenek ott kutakodni appok után.
Hajrá Apple, ezt következetesen told végig.