Az Apple még mindig a legnépszerűbb márkák között

Helme 2012.06.07. 19:10 Apple, Egyéb 0 db 692

Már nem a Google, hanem a BMW a legnépszerűbb márka egy csaknem 50 ezer fogyasztó megkérdezésével végzett globális felmérés szerint. A Reputation Institute vállalati tanácsadó cég vizsgálata szerint a Google az egy évvel korábban elfoglalt első helyről a hatodik helyre csúszott, a BMW pedig a negyedikről az elsőre ugrott, megelőzve a Sony-t és a Disney-t.

Az évente készített felméréssel 100 globálisan tevékenykedő óriásvállalat megítélését vizsgálják. Az idei adatok szerint a BMW reputációját elsősorban a német autógyártás egészét övező elismertség segíti. A német kocsik hírnevét jelzi az is, hogy a legjobb tíz között van a Daimler és a Volkswagen is.

A Google már nem számít fiatalosnak és innovatívnak, a fogyasztók a beérkezett, átlagos informatikai óriásvállalatok között tartják számon a céget, amelynek megítélését ráadásul kikezdte a Yahoo, a Microsoft és az Apple ellen vívott konkurenciaharc.

Ugyanakkor a Sony a Playstation több millió felhasználóját érintő adatvesztési ügye ellenére megőrizte a második helyet, a szakértők szerint azért, mert a japán cég évtizedek munkájával kellően erős márkát épített fel ahhoz, hogy a fogyasztók elnézzék a hibát – ismertette a felmérés eredményeit szerdán a Financial Times Deutschland című német üzleti lap.

A legjobb tíz között az egyetlen új szereplő a Microsoft. A fogyasztók elsősorban a felelősségteljesnek érzett vállalatirányítást értékelik. A cég arculatának ezt az elemét az alapító Bill Gates jótékonykodása, társadalmi felelősségvállalási projektjei révén sikerült kiemelni – vélik a New York-i központú Reputation Institute szakértői.

A nagy vetélytárs Apple a második helyről az ötödik helyre csúszott le, ami az alapító Steve Jobs halálát tekintve nem rossz eredmény – állapították meg. A márka megítélését a kínai beszállítók üzemeiben uralkodó körülményekről szóló sajtójelentések rontották a felmérés szerint.

Tetszett a bejegyzés? Lájkold, csiripeld, oszd meg!

A szerző

Jelenleg a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) hallgatója. Újságíró, grafomán, marketing és médiahacker.

Szólj hozzá Te is!