Az elmúlt hetekben a Flurry Analytics közzétett egy tanulmányt, melyben részletezik, hogy az Apple milyen mértékben is hódít a kínai piacon. 2011 év végére az USA után mindössze pár hónap alatt Kínában töltötték le a legtöbb alkalmazást az AppStore áruházból, és a szám egyre csak növekszik, várhatóan 2012 év végére már az USA felhasználóit is lehagyják a letöltéseket illetően.
Az elmúlt hónapokban az Apple 10%-al tudta növelni az Apple iOS termékek értékesítését az ázsiai országban és ebben nincsenek benne az iPod készülékek. A tanulmány szerint a világ összes iOS és Android készülékeinek aktiválását az USA vezeti (28%), míg Kínában a világ okosmobiljaiból 8%-ot aktiválnak. Várhatóan 15 hónapon belül viszont már Kína lesz a legnagyobb felvevőpiaca az Apple-nek.
A Stenwall Skold & Company elemzése rámutat továbbá, hogy az első körben a nagyobb városok (Beijing, Shanghai és a Jangce-folyó delta-torkolatvidék) közelében terjedtek el az iOS eszközök. Az eredmények szerint Beijingben 11 emberből egy, míg Shanghaiban 9 felhasználóból egynek van aktivált iOS készüléke.
Ezen felül fontos szem előtt tartani, hogy az Apple tegnap kiadta a második negyedéves eredményeit is, mellyel sárba tiporta a Wall Street-i előrejelzéseket. 35.1 millió iPhone készüléket értékesítettek, mely a teljes értékesítés közel fele. Ebből a kínai eladások ötször nagyobbak, mint az előző negyedév hasonló időszakához képest.
És ezen számok csak folyamatosan nőnek, nagyobb piaca lesz az Apple-nek Kínában, mint a saját országában, maximum egy éven belül.
És miért nem csinálnak a kínaiak saját platformot? Minden telefon onnan jön, legyen az android/windows phone/iphone, de mind ilyen amerikai rendszerrel.