Haver Te csak egy kávézóban vagy felszolgáló – hangzott el a Samsung Galaxy S II reklámjában, ahol megpróbáltak beszólni az Apple-nek és a fanboy-oknak. Azt hittük, hogy a dél-koreai gyártó beéri ennyivel, de nagyon úgy tűnik nem, egy komoly kampányt építettek rá. Ha iPhone tulajdonosként kell megnyilvánulnom, akkor erről a kreatívról azt mondanám, hogy undorító és gyomorforgató. Igen, sorban álltam mindig, de ezzel mit ártottam a Samsungnak? Csináljanak annyira jó készüléket, hogy azt kelljen éreznem: az elsők között kell megkaparintanom.
Azonban egyetemen azt tanultam reklámszociológián, hogy a reklámok igazából nem is felhasználóknak szólnak, hanem azért készítik őket, hogy a gyártók egymásnak üzengessenek. A vásárló másodlagos. Ebből a szemszögből kiváló, ráadásul az egész világon erről cikkeznek az IT blogok és portálok. Lehet etikátlan egy kampány, legalábbis nyugaton. Nem véletlenül csinálnak rengetegen vírusfilmet, hiszen a marketingköltségek jelentősen csökkennek ezáltal.
A Samsung kampánya a hivatalos Facebook oldalukon folytatódik, ahol a Galaxy S II-t élvonalbelinek, míg az iPhone-t lejártnak tekintik. Ezt ráadásul grafikákkal szemléltetik, ahol a sorban álló fanboy-ok feje fölött szövegbuborékban olvashatóak a gondolataik. Egy másik képen összehasonlítják a két készüléket, természetesen úgy, hogy a Samsung telefonját hozzák ki nyertesként. Vélhetően a Samsung elérte, hogy teljesen megsértse az iPhone tulajdonosokat, bár voltak olyanok, akik jót nevettek rajta.
Ráadásul még mindig szégyen, hogy a OSX Leopard egyik hivatalos háttérképét csak úgy lemásolták és azzal reklámozzák az S II-t. Bár ahhoz is tehetség kell, hogy egy vállalatnál ne tudjanak egyedi ötleteket kitalálni.
Kit érdekel? Őket minősíti.
Ettől egy darabbal sem adnak el több telefont…
Ahhoz képest hogy fikázzák az iPhone-t mocskos mód lenyúlnak mindent a kezdve a desingtól…
Már ki tudja hanyadik galaxy-t adják ki az iPhone desing-jával.
Vannak samsung termékeim megvagyok velük elégedve de amit telefon ügyben müvelnek az
felháborító!
Szerintem inkább ez volna a jó cím: A Samsung tovább folytatja saját maga lejáratását.