Fél év alatt látványosan emelkedett az úgynevezett “Freemium” kategóriás játékok piaca az Apple online üzletében. A kifejezetten iOS készülékekre letölthető alkalmazásokat a felhasználók az App Store üzletéből vásárolhatják meg, majd tölthetik le. 2011 januárjában a fizetős és ingyenes játékok aránya 61% – 39% volt.
A Flurry Analytics elemzőcég szerint azonban mindez idén júniusra megfordult, sőt egyre csak növekszik. Jelenleg 65%-on áll az ingyenesen letölthető, de mégis prémium kategóriás játékok aránya a fizetős alkalmazásokkal szemben. A vásárlások számának csupán 35%-át teszi ki a már egyből fizetős programok. A jelenség persze nem új, eddig is lehetett az alkalmazáson belül vásárolni. A Freemium játékok esetében maga az alkalmazás ingyenes, de további tartalmakért fizetnünk kell. Összességében ezen fizetős tartalmakért lehet, hogy mégis többet fizetünk, mintha egyszer kifizetnénk a program teljes árát.
De akkor vajon miért is a pálfordulat? A kiadók jelenleg abban látnak potenciált, hogy az alkalmazást ingyenesen kínálják, hiszen így az App Store élére kerülhet, sokan fognak róla beszélni, sokan le is töltik. Sőt a digitális tartalmak (pl. virtuális tárgy vásárlása, programon belüli fizetőeszköz valós pénzen való megvétele) térhódításával a felhasználók szívesebben fizetnek csekélyebb összegeket, mint egyszerre többet, de utána lehet, hogy nem is használják a programot.
A Gartner piackutató becslése szerint a leggyorsabban növekvő szegmens a játékiparban a mobiljátékoké lesz. 2015-re a teljes játékipar közel 20%-át fogja kitenni és összesen 112.000.000.000, azaz 112 milliárd dolláros bevételt fog elérni. Ezt részben a fizetős és ingyenes játékok százalékos megoszlásának aránya, illetve annak változása is elősegítheti.
Hozzászólások száma: 1 db