Amerikában már a Sony PSP-t is megelőzte az eredetileg nem elsősorban játékra kitalált platform. És az iPad még csak most jön. Bár egyik sem hordozható játékkonzolnak készült, az iPhone és az iPod Touch e termékkategóriában is meghatározó tényezővé nőtt. Az Apple készülékei az egyesült államokbeli videojáték-piaci torta 5 százalékát szakították ki maguknak, úgy, hogy közben megelőzték a Sony PSP-t. Mindez egy helyi elemzőcég számításaiból derül ki. A Flurry Analytics nyilvános értékesítési adatok alapján úgy kalkulált, hogy az Egyesült Államokban az asztali és hordozható játékkonzolokra írt szoftverek piaca 2008-ban 11, 2009-ben pedig 9,9 milliárd dollár árbevételt termelt. Míg két évvel ezelőtt az Apple-gépekre ennek mindössze 1 százaléka jutott, tavaly már 5, azaz körülbelül 500 millió dollár.
De a hordozható konzolok mezőnyében válik csak igazán látványossá az iPhone térnyerése: e tavaly 2,55 milliárd dolláros szegmensben a telefon és a médialejátszó 19 százalékos piaci részesedést szerzett, egyetlen év alatt 14 százalékpontot javítva. A platform a részesedését elsősorban a Sony PSP kárára növelte, de a messze legnépszerűbb Nintendo DS részaránya is amortizálódott valamelyest. „A fő tanulsága a számoknak az, hogy az iPhone (és az iPod touch) olyan játékplatform, amellyel számolni kell. Egy 10 milliárd dollár éves forgalmú iparág 5 százalékát megszerezni mindössze másfél év alatt nem kevés” – írja az eredményekről beszámoló blogban Peter Farago, a Flurry marketingigazgatója. Aki hozzáteszi azt is, hogy a platform az egyre olcsóbbá váló iPod touchcsal és az App Store nyomott áraival komoly veszélyt jelent a videojáték-piac régi szereplői számára.
Farago szerint további fejfájást okoz majd számukra a nagyobb kijelzővel rendelkező iPad megjelenése, mely mögé már a bejelentésekor odaállt két nagy játékkiadó. „Ha a többi nagy videojáték-platform készítői (a Sony, a Nintendo és a Microsoft) nem tesznek válaszlépéseket, az Apple részesedése tovább hízik majd a piacon” – írja.