Az IDC legfrissebb felméréséből megtudhattuk, hogy hogyan alakultak az okosórák, illetve egyéb viselhető kategóriába sorolható kiegészítőt gyártók eladásai. Összességében elmondható, hogy az Apple alul teljesítette önmagát, hiszen az előző év ugyanezen időszakához képest csaknem feleannyi készüléket sikerült értékesíteniük.
Az idei év második negyedévében a gyártók összesen 22,5 millió okosórát és egyéb hasonló kiegészítőt szállítottak le, amely az előző éves adatokhoz képest 26,1 százalékos javulást eredményezett. Az IDC szakemberei szerint a megnövekedett kereslet már nem csak annak köszönhető, hogy nyomon követjük ezek által az aktivitási szintjeinket, de fontos szerepet játszanak most már az egyéb tényezők, mint például a mobil fizetési lehetőség, vagy egyéb produktivitási alkalmazások megjelenése.
Ha az Apple-t nézzük, akkor idén csupán a dobogós ranglista harmadik fokáig jutott. Az áprilistól júniusig terjedő időszakban mindösszesen 1,6 millió Apple Watch-ot szállítottak le, amely kerek 7 százalékos piaci megoszlást tükrözz vissza. Amennyiben az előző éves adatokat nézzük, akkor ott már 3,6 millióról beszélhetünk és 20,3 százalékos megoszlásról. Ez éves szinten 56,7 százalékos visszaesést jelent.
A szakemberek szerint az Apple az egyetlen olyan gyártó a fent látható vállalatok közül, aki az elmúlt egy évben nem adott ki új modelleket, mégis sikerült a top 3-as listában helyt állniuk. A 2015 tavaszán megjelent okosórával szállt szembe a többi gyártóval, akiknek ennél jóval újabb termékeik is vannak. Igaz, hogy nagyobb mértékű visszaesés tapasztalható, de ha azt nézzük, akkor csak nem szerepelt olyan rosszul.
Egyedül talán a Fitbit az, kiknek nagyobb mértékben sikerült növelniük az eladásaikat, hiszen ők egy év alatt 28,7 százalékos pluszra tettek szert. Ezek mellett népszerű volt még az egyéb kategória egyaránt, amely 5,9 millióról 9,5-re nőtt az adott időszakban.
Érdemes lesz kivárni, hogy hogyan teljesít az Apple Watch 2, ugyanis most várhatóan ismételten felpezsdíti az állóvizet. Ti hogy vélekedtek? Lecsaptok a második generációs okosórára?
Én gondolkodom a vásárláson de nem tudom még, hogy igazàbol kell e ez nekem, vagy elég lenne egy okos karkötő…
Szerintem , most biztos növekedni fognak az eladott darab számok de nem olyan mértékben mint az első óra kiadásakor, egy telítődik a piac, egyre több márka jelenik meg, rádasul ami nagyon elgondolkodtató , hogy érdemes e 150 ezret vagy ennél többet kiadni egy oráért, ami max 3 évig fogja bírni / és akkor még lehet, hogy sokat mondtam/ .
Nekem Fitbit Blaze órám van és imádom. Pont arra kell amire való, amire nekem van szükségem. Jah és mellesleg simán bír 5 néha 6 napot is. Az Apple watch egyszerűen vicc számomra. Méreg drága és 11 órát bír ami valójában 8-9 óra csak erős használat mellett. De ez az én nézetem.
Lehet én vagyok a fura, szerintem egy óra az órát mutassa legfőbbképp! Egy óra bírja a strapát a vizet a rázkodást és ne merüljön le 1 nap alatt. Nekem bejön az Apple óra, mint tudásban, de mindenen másban alul marad, inkabb venék egy Pebble órát ami nem színes de nem merül le 1 nap alatt.
Vessétek egy pillantást a Huawei watchra.
Mindent tud amit az Apple órája, de szebb, igényes anyagok zafir, acél és olcsóbb.
Mondom ezt úgy, hogy volt Apple watchom.