A Microsoftnak sikerült felülmúlnia az iPad eladásokat

HusztiD 2015.12.08. 11:59 iPad, Kiemelt hírek 3 hozzászólás 610

42222a51-579c-402c-b388-cbb6b3e89e1e

Készült egy új felmérés, melyből eléggé érdekfeszítő dolgok derültek ki. A 1010data Facts for Ecom Insights jóvoltából napvilágot látott az új kutatás, amelyben az elmúlt 12 hónap tablet eladásait vizsgálták az amerikai piacon. Mi több, az is kiderült, hogy október folyamán a Microsofté volt a főszerep, hiszen sikerült túlszárnyalnia az eddig megállíthatatlannak látszó Apple-t.

Vessünk egy pillantást a száraz adatokra:

Online-Tablet-Share-Trending-by-Brand-YTD-1050x584

Az első diagramon az idei éves megoszlások láthatóak. Jól kivehető, hogy az Apple táblái 35-45 százalék között mozogtak, akiket a Microsoft követett 15 százalékkal. Májusban csúcspontra tört az Apple, ám onnantól folyamatos csökkenés figyelhető meg a szeptember kivételével. Ennek a visszaesésnek köszönhetően felemelkedett a redmondi óriás, így október végére az eladott tabletek 45 százaléka volt egy Surface Pro, míg 17 az almásoké, akiket az Amazon követett 10-zel.

Ezekből látszik, hogy a Microsoftnak jóformán sikerült megdupláznia az októberi eladásait, míg az almások pont lefelezték.

Share-of-Top-Brands-Selling-Tablets-Online-1050x570

A második ábrán az elmúlt 12 hónap megoszlásai láthatóak a gyártók között. Mint látszik, még mindig az Apple vezeti a részesedést, hiszen 34 százalékon állnak, de nem árt vigyázni a redmondi vállalattal, hiszen ők 19 százalékosan állnak. Harmadik helyen az Amazon 11, negyediken a Samsung 9, majd az Asus 6 és a Lenovo 5 százalékkal volt jelen az amerikai piacon. Az egyéb kategóriába sorolható márkák mindösszesen 16 százalékot tettek ki.

Average-Selling-Price-by-Brand--1041x630

A legutolsó ábra talán a legérdekesebb, hiszen ebből azt tudhatjuk meg, hogy az elmúlt egy év folyamán milyenek voltak a gyártók átlagos eladásai. Mint láthatjuk, itt a Microsoft vezet, akiknek 844 dolláros áron sikerült eladniuk a tableteiket. Sajnos az Apple csak az ötödik helyen van, hiszen az egyéves átlag azt mutatja, hogy csupán 392 dollárért értékesítették az iPad-eket.

A jelenlegi adatok alapján úgy tűnik, hogy az Applenek sikerült egy méltó riválisra találnia, ami számunkra azért lehet jó, mivel így még inkább rá lesznek kényszerítve a folyamatos fejlődésre. A november folyamán megjelent iPad Pro ezen próbál korrigálni, de hogy sikerül-e neki, azt majd csak később tudjuk meg. Viszont érdemes megemlíteni a Surface Pro 4-et, amin a Windows 10 fut, így a felhasználók nincsenek egy mobil operációs rendszerre korlátozva, míg az almás júzerek erősen az iOS korlátaihoz vannak kötve. Talán ezért is tudott a Microsoft drágább átlageladásokat produkálni és talán ugyanitt tudja megfogni a Microsoft az Apple-t, ha csak nem változtatnak ezen.

maxresdefault

Tim korábban elmondta, hogy nem tervezik az iOS és OS X fúzióját, azonban ha a Microsoft hosszú távon képes ezt tartani, akkor idővel minden bizonnyal megváltozik a CEO álláspontja.

Tetszett a bejegyzés? Lájkold, csiripeld, oszd meg!

A szerző

3 hozzászólás

  1. Jag - 2015.12.08. 14:00

    Szerintem ez nem meglepő , az iPad pro-íg sok különös újdonság nem volt az ipadekben, erősödtek, vékonyodtak oszt jól van az / évek óta semmi különös , ezt csinálta a Nokia is és most az Apple az ipadokkal/ most lehet, hogy lesz egy időszakos kis növekedés a pro-nak köszönhetően de szerintem jövő év közepére az is megszűnik .
    Kellene oda az os x… Legyünk már reálisak, jövőre miért cserélném le az iPad air 2 készüléket , mert vékonyitanak rajta, belerakják a 3D panelt…, ráadásul évek óta az uzemidőt sem képesek növelni .., szóval dehogy fogom lecserélni !

  2. Jag - 2015.12.08. 14:07

    Es most az a szörnyű iPhone 6-6s tok , na ez már a vég kezdete :)))

  3. strucc007 - 2015.12.08. 15:09

    Még az MS előtt meg kellett volna ezt lépnie az Apple-nek, főleg az Air modelleken. Csak nehogy túl késő legyen, amikor ezt lehetővé teszik.

Szólj hozzá Te is!