Egy pénteken megjelent cikk szerint az Apple állítólag már tavaly ősszel tárgyalásokat folytatott a BMW-vel az elektromos autó kapcsán.
A Manager Magazin szerint, az Apple még 2014-ben kapcsolatba lépett a BMW-vel. A megállapodás eredménye egy közös fejlesztésű autó lehetett volna. Az i3-as modell lett volna, ami a tervezett Apple jármű alapjául szolgálhatott volna. Nem tudni, hogy pontosan milyen alkatrészeket kívánt kölcsönvenni a németektől az Apple, de valószínűleg a “LifeDrive” technológia keltette fel érdeklődésüket. A “LifeDrive” egy olyan két részből álló panel, amely elválasztja az i3 utasterét az akkumulátortól és hajtáslánctól. Az Apple olyannyira érdekelt volt a megállapodásban, hogy maga Tim Cook is ellátogatott Lipcsébe, a BMW elektromos autókkal foglalkozó intézményébe.
Az elektromos járműveknek egyelőre még sok hiányossága van: a BMW modellje például mindössze 80 mérföldet (kb 129 km) képes megtenni egy töltéssel. Az akkumulátor továbbra is kulcskérdés: a nagy akkumulátorok nehezek, drágák és a javításuk is nehézkes, így a szakértők a kapacitás és a töltési idő növelésén dolgoznak. Februárban pert indítottak az Apple ellen, azzal a váddal, hogy illegálisan csábított át dolgozókat az A123-tól – az akkumulátor gyártó technológiáját nagy teljesítményű szárazföldi elektromos járműveknél alkalmazzák. Könnyen lehet, hogy az Apple ezt ajánlhatta volna fel a németeknek.
A “Titán” néven emlegetett titkos Apple projekten állítólag konkurens cégektől csábítottak át dolgozókat – februárban már több száz emberből álló munkacsoportól pletykáltak. Márciusban már olyan híreket olvashattunk, melyek alátámasztották a titkos autó projekttel kapcsolatos szóbeszédet: az Apple épületeket bérelt a cupertinoi központ közelében, melyeket garázsokkal és autószerelő műhelyekkel egészített ki.