Tegnap este pattant ki a hír, hogy az Apple újabb autóipari veteránt vett fel, mégpedig a Fiat-Chrysler egykori gyártási és minőségellenőrzési igazgatóját, Doug Bettset. Ha valami, ez biztosan újabb adag olaj lesz a tűzre az eddig is elég nagy gőzzel működő pletykagyárnak
A Wall Street Journal szúrta ki, hogy Betts LinkedIn profilja már azt mutatja, hogy az Apple Műveleti csapatának dolgozik július óta. Mielőtt Cupertinoba szerződött volna, Betts a Chrysler Group minőségellenőrzési vezetője volt hét évig, mielőtt 2014-ben elhagyta volna a céget, hogy új kihívások után nézzen. Hasonló pozíciókat töltött be előtte olyan japán gyártóknál, mint a Nissan vagy a Toyota.
Érdekes egybeesés, hogy a FCA (Fiat-Chrysler Automotive) vezetője, Sergio Marchionne még májusban látogatást tett Kaliforniában, hogy tárgyaljon az Apple vezetőivel a cég autóipari terveiről. A pontos témák azóta sem kerültek nyilvánosságra, de az biztos, hogy az FCA leányvállalatai adják a CarPlay-t támogató gyártók 20 százalékát jelenleg.
Betts Cupertinoba költözése nyilvánvalóan új lendületet ad a pletykáknak az állítólagos Apple Car ügyében. A Titán-projekt fedőnevű, állítólag elektromos jármű kifejlesztését célzó fejlesztés kapcsán autonóm önvezető funkciók integrációja is felmerült. Júniusban írtunk mi is arról, hogy a projekt olyan ütemben szívja fel a tehetséges mérnököket és szakembereket a többi osztályról, hogy annak lassan hatása van a cégre.
Az AppleInsider még márciusban szúrta ki, hogy a kampuszon kívül birtokol az Apple fedőcégeken keresztül egy komplexumot, ami jó eséllyel a Project Titan főhadiszállása lehet. Van garázs, de akadnak szervizállások és kutató-fejlesztői épületek is. A titkos kampuszon folyó tevékenység jellege nem ismert, de akár az Apple Mapsos autók bázisa is lehet.