Újra nekiszaladhat az Apple a gamingnek?

Skarp 2014.06.10. 18:18 Apple, iTunes, Kiemelt hírek 2 hozzászólás 1 013

Aki régóta követi nyomon az Apple-t tudja, hogy nem ez lenne az első nekifutás, hiszen a 90-es évek közepén már volt egy másfél év alatt összeroskadó próbálkozásuk, a Bandai-jal közösen gyártott Pippin formájában. A WWDC után nem meglepő, ha sokan azt sejtik, az Apple mostantól még komolyabban venné a játék- és konzolpiacot is.

Az OpenGL-t váltó Metal platformmal az iPad Air szinte olyan teljesítményre képes, mint a modern konzolok. Láthattuk futni a tableten a Plants vs. Zombies: Garden Warfare-t például, ami eredetileg az Xbox One-ra jött ki. Sok iparági elemző gondolja úgy, hogy az Apple előbb-utóbb belép a konzolpiacra is – ez nem csak új lehetőségeket adna a cég kezébe, de tovább növelné a versenytársakra (például a Microsoftra) nehezedő nyomást is.

Bár az, hogy az Apple otthoni tévés konzol gyártására készül némileg elhamarkodott következtetés lehetne, de ha úgy vesszük, bizonyos mértékig Cupertino már most is komoly játékosnak számít a videójáték-iparban. Csak tavaly 10 milliárd dollárt költöttek el iTunes-on alkalmazásokra – ezek nagy része játék volt. Innen már nem annyira nehéz elképzelni az App Store modell bővítését a konzolpiac felé.

Sokatmondó, hogy Gabe Newell a Valve milliárdos alapítója tavaly azt nyilatkozta, hogy “ha akarná, az Apple könnyedén letarolhatná a konzolos fiúkat”. Azt is hozzátette, jobban fél az almásoktól konkurensként, mint a Microsofttól, vagy bármelyik jelenlegi konzolcégtől. De nem csak ő gondolja így, Nat Brown, az eredeti Xbox egyik megalkotója 2013-as blogbejegyzésében úgy vélte, egy némileg kikupált Apple TV integrált app store-ral és kontrollerrel igencsak vonzó opció lehetne – a fejlesztők pedig úgyis jönnének, mint rovarok a légypapírra, köszönhetően az Apple közvetlen terjesztési modelljének.

Mindezek mellé még azt is csiripelik az iparági madarak, hogy az Apple pont erre készül, ráadásul novemberben felvásárolták az első generációs Kinecten dolgozó PrimeSense-et is. Az előző generációs (Wii/Xbox 360/PS3) konzolokból összesen 260 milliót adtak el. Bár magukban a készülékekben viszonylag csekély haszon van, egy jól kidolgozott app store modellel még így is iszonyatos mennyiségű profit rejlik ebben a lehetőségben, az ökoszisztémába csalogatott újabb felhasználókról nem is beszélve.

Minden azon múlik, hogy az eszközeit nagy profittal értékesítő Apple hajlandó lesz-e a jelenlegi veszteséges ártartományban tartani az Apple TV árát a konzolosítás után is, egy újabb drága játékkészülék ugyanis hatalmasat bukhat a piacon. Hogy végül meglépi-e ezt a cég, nem tudni, de az alapokat akarva vagy akaratlanul is lefektették már. És az ebben rejlő fenyegetés minden valamire való piaci szereplőt aggódásra kell, hogy késztessen.

Tetszett a bejegyzés? Lájkold, csiripeld, oszd meg!

A szerző

2 hozzászólás

  1. Hami - 2014.06.10. 22:32

    Jó lenne :)

  2. Majom Hal Béka - 2014.06.11. 01:49

    Ettol fuggetlenul a gagyika mobilos jatekok meg sokaig nem tudnak versenyezni olyan nagyagyukkal, mint az Uncharted trilogia, a Last of Us, a Heavy Rain… Persze a nehany euros arakkal meg az ocsmany in app purchase rendszerrel szet lehet cseszni az egeszet.

Szólj hozzá Te is!