Az Apple egy ideje az autóipar felé kacsintgat, ez nem titok – ezt a CarPlay is csak megerősítette. Többször felröppent annak a híre is, hogy esetleg a Tesla is képbe kerülhet valamilyen formában, azonban jelenleg úgy tűnik, hogy nem beszélhetünk ilyesmiről. A következő irány bizonyítékaira az AppleInsider bukkant rá – észrevették, hogy a cég új szabadalmat regisztáltatott, aminek körbeírása az alábbi: “Driver handheld computing device lock-out”, ami nagyjából annyit tesz, hogy vezetői kézikészülék-zár. A találmány célja a biztonságosabb vezetési szokások biztosítása, a forgalomra és a felhasználóra veszélyesebb habitusok kiiktatásával.
A leírásból alapján a rendszer megpróbálja majd megállapítani, hogy a jármű mozog-e és hogy a felhasználó a vezetői ülésben foglalt-e helyet és ha igen, kikapcsolhatja a hozzáférést az olyan potencionálisan veszélyt jelentő funkciókhoz, mint email, SMS, stb. A szabadalom időzítése kiváló, hiszen az USA kormánya pont mostanság fogalmazott meg aggályokat a push notifikációk autóba begyűrűzése miatt is és ezen nem segített egy mostanság bemutatott Mazda reklám sem, amiben egy – egyébként érdekes, autós Facebook és Twitter integrációt mutattak be.
A legtöbb államban már felismerték a vezetés közbeni üzenetírás veszélyeit, s többségükben törvény is tiltja – sőt van, ahol a mobiltelefon bárminemű használata is tilalmas az autóban. Egy tavalyi felmérés szerint a voice-to-text megoldások, pl. Siri sem csökkentik számottevően a vezetői figyelemmegosztásból adódó veszélyeket. Ennek tudatában és a kormány felvont szemöldökének árnyékában nem csoda, hogy az Apple komolyan elkezdett biztonsági mechanizmusokon gondolkodni.
Az AppleInsideresek szerint kétféle módon lehetne ezt megoldani. Az egyik, egyszerűbb változatban a kocsiban elhelyezett szenzorok segítségével mondaná meg a rendszer, hogy a jármű mozgásban van-e, illetve hogy az iPhone hol is van. Ha a vezetői ülésben, a biztonságot veszélyeztető funkciók elérhetetlenné várnak. A logikus következtetés az lenne, hogy a CarPlayt támogató gyártóknál várnánk az új funkció feltűnését, de mivel úgy kéne megoldani, hogy a többi autóban is elérhetővé váljon, a másik verzió esetében az iPhone belső eszközeit használnák a helyzetmeghatározásra, mint például a gyorsulásmérőt, a kamerát és hasonlókat.
Ezzel a lépéssel az Apple biztosan sok támogatót szerezne a kormány köreiben, az azonban kérdéses, hogy az iPhone júzereket fellelkesíti, vagy elidegeníti majd a dolog, hiszen – ahogyan egy újságíró megjegyezte – az emberek azért SMS-eznek vezetés közben, mert vezetés közben akarnak SMS-ezni. Ha pedig ebben – törvény ide vagy oda – megakadályozzák őket, problémákat okozhat az Applenek.
Anyukájukat tiltsák el …
Ha mégis én biztos dobom.
Persze, valahol szívatás, meg korlátozás, hogy nem sms-ezhetsz vezetés közben, de én jó dolognak tartom. Ha írni akarsz állj félre! A telefonálást sem tartom okos dolognak vezetés közben, de legalább ott látod az utat rendesen.
Aztán ugye ha balesetet okozol sms írás közben úgyis a vétlen jár rosszabbul.
Dobjad is vitamàs! Majd ha elüti a 8èves gyerkedet egy 20 èves pöcs mert neki fontosabb egy sms amiben leírja a haverjànak milyen színût szart akkor lehet hogy eldobnàd…
Meg az a sok faszbunkò aki vezetès közbentelefonàl. 200ezres telòra van pènze de bluetooth kihangosíthatòs autòra nincs? Vagy kihangosítòra? Szànalmas!
90 km/h – nál másodpercenként 25 métert teszel meg ,most ehhez hozzá adod a reakció idődet ,ami kb + 1 másodperc—> mert lepillantottál a telefononodra (50 métert vakon mentél). A fékútad (nagyon jó kocsinál) kb 65 méter ,de inkább 80.. Gondolkozz!!