A hivatalos Apple üzletekben eddig is nagy sikernek örvendtek a zsenik, azaz azok a munkatársak, akik a Genius Bar mögött tevékenykedve, lényegesen nagyobb tudással segítik a vásárlókat. Az Apple 4 országban, Brazíliában, Spanyolországban, Németországban és Nagy-Britanniában most egy új Genius rendszert vezetett be, mégpedig az interneten keresztül.
A vásárlók online kérhetnek tanácsokat a profiktól, legyen szó arról, hogy épp egy iPhone vagy iPad készüléket szeretnének vásárolni, vagy akár összetettebb kérdésük lenne. A fenti országok hivatalos weboldalain megjelent egy “Ask Now” gomb, mellyel közvetlenül kapcsolatba léphetünk a zsenikkel. A chates rendszeren keresztül pedig segítséget kaphatunk a szakképzett eladóktól.
Reméljük persze, hogy ez nem csak John Browett, az Apple nemrég kinevezett retail üzletekért felelős elnökének új kitalációja, mellyel csökkenteni tudnák a költségeket az üzletekben. Hiszen senkinek sem lenne jó az, hogy az eddigi személyes érintkezést felváltsa egy chates beszélgetés, ahol nem látjuk a másik fél rezdülését, mimikáját, szemkontaktusát. Ettől függetlenül azokban az országokban, ahol nincs Genius Bar, így is sok lehetőség rejlik az új online rendszerben.