Ugyan az Apple még hivatalosan nem jelentette be, a vállalat régóta várt tévékészüléke meghatározó szerepet tölthetne be a nagyfelbontású kijelzők korában. A BGR kutatásai szerint az amerikai felhasználók 25%-a vásárolna Apple TV-t, ha megjelenne.
A KAE and Toluna legújabb felmérése szerint a fogyasztók számára is rendkívül hasznos lenne, hiszen a vizsgálatból az is kiderül, hogy egy iTV piacra dobásával az Apple újabb lépést tehetne több milliárd dollárnyi bevétel felé.
A KAE and Toluna 6000 embert kérdezett meg Amerikában és Nagy-Britanniában, amelynek eredménye azt mutatja, hogy az iTV igencsak sarokba szoríthatá a Samsungot, az LG-t, vagy a Sony-t. Néhány fontosabb konklúzió:
- a megkérdezettek közül az angolok 30%-a, az amerikaiak 25%-a találja jó ötletnek az iTV-t
- az Apple készülékkel rendelkezők közül Angliában 43%, Amerikában 38% vásárolna ilyen televíziót
- a szigetországban a Sony tévé felhasználói közül 38%, Samsung vásárlók közül 36% váltana az amerikai márkára
- az USA-ban az LG tulajdonosok 31%-a nyilatkozta, hogy Apple TV-re váltaná jelenlegi készülékét
Az Accedo vezérigazgatója, Michael Lantz szerint helye van egy high-end Apple tévékészüléknek a piacon, és az Apple 2000-3000 dollár értékű tévés szettjeivel egyedülálló eredmények elérésére lenne képes. Az Accedo elnöke tudhat azért valamit, hiszen vállalata olyan TV-s appkilációkkal rukkolt elő, amelyek ma is meghatározóak (pl. HBO-hoz az HBO Go, vagy az NBA-nek az NBA Gametime, stb.).
A hírek szerint az Apple ez év közepe után mutathatja be tévéjét egy 1200 dollár körüli kezdőárral címkézve. Pletykák szerint a televízió a jól csengő “iPanel” nevet kapná.